Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Mustafa ESEN
Danışman: ÜLKÜ ESER ÜNALDI
Özet:Bu arastırma ile Coğrafya dersi konularının öğretiminde drama tekniğinin öğrenci basarına etkisinin niceliği ortaya çıkartılmak amaçlanmıstır. Arastırma, deneysel bir çalısma olup ön test, son test ve kalıcılık testine göre hazırlanmıstır. Arastırmada veri toplamak amacıyla basarı testi uygulanmıstır. Bu çalısma, 20062007 Eğitim Öğretim yılında Ankara ili, Altındağ İlçesi, Altındağ İ.M.K. B Ticaret Meslek Lisesi 9/A ve 9/B sınıfındaki toplam 54 öğrenci üzerinde uygulanmıstır.9.Sınıf Fiziki Coğrafya Konularından; Dünyanın günlük hareketi, İklim Bilgisi, Topraklar ve Jeolojik zamanlardan olusan ünitelerin anlatımında, deney grubu olan 9/A sınıfına drama tekniği, kontrol grubu olan 9/B sınıfına klasik yöntemlerle ders anlatılmıstır. Öğrencilerin arastırma süreci sonunda ne gibi bir farklılasma gösterdiklerini tespit etmek için arastırmacı tarafından basarı testi hazırlanmıstır. Hazırlanan bu test, her iki gruba konular islenmeden önce ön test, konunun islenmesinden sonra son test ve öğrenmede kalıcılığın belirlenmesi amacıyla 1 ay sonra hatırlama testi uygulanmıstır. Ön test sonuçlarına göre, her iki grupta ön bilgi bakımından bir fark olmadığı yani anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüstür. Son test ve kalıcılık testi sonuçları incelendiğinde ortaya çıkan sonuçlara göre, drama tekniğinin uygulandığı deney grubu basarı puanlarının klasik yöntemlerin kullanıldığı kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu aralarındaki farkın istatistiksel olarak manidar olduğu ortaya çıkmıstır. Bu sonuca göre Coğrafya dersi konularının dramatize edilerek öğretiminin yapılması konuların öğretiminde ve bilgilerin kalıcılığında etkili bir yöntem olduğu ortaya çıkmıstır.