İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN ALTERNATİF BİR DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ OLARAK PORTFOLYO YOLUYLA ÇOKLU ZEKÂ KURAMI AKTİVİTELERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Serpil ERDOĞAN

Danışman: BENA GÜL PEKER

Özet:

Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir ilköğretim okulunda 5. sınıf öğrencileriyle yapılmıştır. İlk olarak geleneksel değerlendirme yöntemlerinin etkisi araştırılmış ve yeterli bulunmamıştır. Daha sonra öğrencilerin öğrenme süreçlerini geliştirmek için alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo yoluyla çoklu zekâ kuramı aktivitelerinin etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda ilk olarak, aktiviteler tasarlanmış daha sonra alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo yoluyla çoklu zekâ kuramı aktiviteleri müfredat aksatılmadan uygulanmıştır. Yapılan araştırma süresince, öğrencilerin uygulamaya karşı tutumları ve derslere katılımları gözlemlenmiştir. Anketler ve öğrencilerin portfolyoları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Buna ek olarak, çalışmanın sonunda bu süreç boyunca herhangi bir değişiklik olup olmadığını anlamak için bir anket yapılmıştır. Elde edilen veri analizleri doğrultusunda, alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo yoluyla çoklu zekâ kuramı aktiviteleri uygulamasının küçük öğrencilerin öğrenme süreçlerini geliştirmede etkili bir değerlendirme yöntemi olduğu saptanmıştır