Kaynaştırma öğrencisi olan sosyal bilgiler öğretmenlerinin yaptıkları eğitim-öğretim faaliyetlerine ilişkin görüş ve önerileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: HÜSEYİN KANAT

Danışman: MEHMET ALİ ÇAKMAK

Özet:

Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulamasının yapıldığı ortaokullarda kaynaştırma öğrencisi olan sosyal bilgiler öğretmenlerinin yaptıkları eğitim öğretim faaliyetlerine ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma Ankara il merkezinde bulunan ve 2013-2014 eğitim öğretim yılı içerisinde kaynaştırma uygulamasının yapıldığı M.E.B'na bağlı eğitim kurumlarında kaynaştırma öğrencisi olan 41 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada niteliksel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları sosyal bilgiler öğretmenlerine yönelik hazırlanan yarı-yapılandırılmış Görüşme Formu ve öğretmenlerin demografik bilgilerini elde etmeye yönelik hazırlanan Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, yazılı hale getirildikten sonra betimsel analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda veriler kategoriler ve alt kategoriler haline getirilmiş ve araştırmanın bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin programdan, okul yöneticilerinden ve uzman kişilerden önemli ölçüde beklentileri olduğu, özellikle uzman kişilerden kaynaştırma eğitimi hakkında bilgilendirmelerin yapılması yönünde çok sayıda görüş elde edilmiştir