Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Öğrenci: DEMET AYDINLI
Danışman: ENVER TUFAN
Özet:İlköğretim çağındaki çocuğun gelisimi için müzik eğitiminin ve bu eğitimi aktaracak sınıf öğretmeninin önemi bilinmektedir. Arastırmada, İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin müzik derslerinde sarkı öğretimine yönelik olarak yer verdikleri ders içi etkinliklerin belirlenmesi amaçlanmıstır. Arastırma, betimsel bir alan arastırmasıdır. Verilerin toplanması için sınıf öğretmenlerine yönelik anket uygulanmıs, anketin birinci bölümünde yer alan dokuz adet soru sınıf öğretmenlerinin kisisel özellikleri, ikinci bölümde yer alan otuz adet ve bir adet açık uçlu soru ise sarkı öğretme etkinliği ile ilgili soruları kapsamıstır. Arastırmanın örneklemi, arastırmanın evreninden küme yöntemiyle seçilmis 7 okulun 2005-2006 öğretim yılında görev yapan 143 sınıf öğretmenidir. Çalısmada analizler için elde edilen anlamlılık düzeyi (P)0.05 hata düzeyinde değerlendirilmistir. Tüm analizler ölçeği meydana getiren maddeler düzeyinde ayrı ayrı yapılmıstır. Çalısmada yer alan analizler SPSS 13.0 paket programı kullanılarak elde edilmistir. Arastırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin büyük çocunluğu derslerinde sarkı öğretme etkinliğine yer vermektedir. Sınıf öğretmenlerinin sarkı seçme, sarkı dağarcığı ile ilgili yayınları takip etme, sarkı öğretim yöntemlerini uygulama, öğrenciyi sarkı söylemeye hazırlama, öğretmenin herhangi bir okul çalgısını çalma ve çalgısını derste kullanma konularında güçlükleri olduğu saptanmıs ve bu bulguların sonuçları da sınıf öğretmenlerinin kisisel özellikleriyle karsılastırılmıstır.