Zihinsel engelli öğrencilerin öğretmenlerinin iş doyumu: Gazze örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HEBA ABUJAMI

Danışman: NECDET KARASU

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Gazze şehrindeki özel eğitim merkezlerinde zihinsel engelli öğrencilerin öğretmenlerinin iş doyumu faktörleri ile bazı demografik değişkenler arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Araştırmanın örneklem grubunu Gazze'de özel eğitim merkezlerinde bulunan zihinsel engelli öğrencilerin tüm öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma türlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan anket ve Aweidah İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen verilere göre araştırmanın örneklem grubunda bulunan öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri düşük düzeydedir. Öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinde farklı değişkenlere göre anlamlı bir farklılık ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin yükseltilebilmesi için öneriler geliştirilmiştir.