Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Eğitimi A.B.D., Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 1998
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Bahri Ata
Danışman: MUSTAFA SAFRAN
Özet:Tarih dersleri geleneksel olarak anlatım yöntemine dayanarak yapılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, problem çözmenin, fen ve matematik dersleri ile sınırlı olduğuna dair yaygın yanlış inanca rağmen, tarih öğretiminde problem çözme yönteminin kullanılabileceği ve tarih derslerinin öğrencinin problem çözme becerisini geliştirecek şekilde, Dewey'in problem çözme modelinden hareketle, düzenlenebileceğini göstermektir. Bu yöntemin kullanıldığı bir tarih dersiyle; öğrencilerin, tarihsel araştırmanın basit bir modelini kendileri için kurmaları sağlanarak, tarihçinin kullandığı yöntemi kendi deneyimlerine dayanarak öğrenmeleri gerçekleşecektir. Şüphesiz ki bu yöntem, çocuklara hatırlamaktan çok düşünme, olguları ezberlemekten çok, onlara kendi bakış açılarını uyarlamaya teşvik edecektir. Üstelik, bu şekilde, tarih dersi aracılığıyla, çocuğun düşünme, kanıtı değerlendirme, sorgulama, sebep-sonuç ilişkileri içinde akıl yürütme becerileri gelişecektir