Ortaöğretim biyoloji dersinde biyoteknoloji konusunun laboratuvar destekli anlatılmasının öğrencilerin başarısı üzerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Onur Aydoğmuş

Danışman: MEHMET YILMAZ

Özet:

Bu çalısma, Biyoteknoloji' konusunun laboratuvar destekli olarak anlatılmasının 11. Sınıf ögrencilerinin akademik basarılarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıstır. Arastırmada ögrencilerin akademik basarılarını ölçebilmek için akademik basarı testi uygulanmıstır. Arastırmada, 2011-2012 ögretim yılı ikinci döneminde Ankara li, Çankaya lçesi, Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Fen ve Anadolu Lisesi 11. sınıf ögrencilerinden random yoluyla seçilen ögrencilerden deney grubu ve kontrol grubu olusturulmustur. Arastırmada, deneysel yöntem kullanılmıstır. Deneysel arastırma yönteminin, esit ön testson test kontrol gruplu deseni kullanılmıstır. Arastırma ögrenci sayısı açısından denk iki grupta, deney grubu (n=12) ve kontrol grubu (n=12); toplam 24 ögrenci üzerinde yürütülmüstür. Deney grubuna bes hafta boyunca biyoteknoloji konusu laboratuvar destekli olarak anlatılmıstır. Kontrol grubunda ise bes hafta boyunca biyoteknoloji konusu geleneksel ögrenme yaklasımına göre islenmistir. Arastırmada, niceliksel arastırma veri analizi yöntemi kullanılmıstır. Arastırmaya katılan gruplara, akademik basarı testi ön test ve egitim sonrası son test olarak uygulanmıstır. Elde edilen verilerin analizinde ortalamalar arasındaki farkları ortaya koymak amacıyla t-testi' kullanılmıstır. statistiksel islemler SPSS 17.0 programında yapılmıstır. Elde edilen verilerin anlamlı olup olmadıkları .05 anlamlılık düzeyinde degerlendirilmistir. Arastırma sonucunda biyoteknoloji konusunda labaratuar destekli anlatımın uygulandığı deney grubu ögrencileri ile geleneksel ögrenme yaklasımının uygulandıgı kontrol grubu ögrencilerinin denel islem sonrasında akademik basarıları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir farkın oldugu görülmektedir.