BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİLERİN YAPTIĞI DERS DIŞI ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Pelin Arıca Özbey

Danışman: Ayşe Meral Töreyin

Özet:

Bu araştırma eğitim fakültelerinde uygulanmakta olan ses eğitimi dersine yönelik, öğrencilerin yapmış oldukları ders dışı çalışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, ses eğitimi dersi alan öğrencilerin ders dışı çalışma saatlerini kullanma biçimlerine ilişkin bir durum saptama olduğundan dolayı betimsel bir çalışmadır. Bu çalışmada öğrencilerin ders dışı çalışmalarını incelemeye yönelik olarak 2017-2018 eğitim öğretim yılı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören, bireysel ses eğitimi ve bireysel çalgı (şan) dersi alan 83 kişiye anket uygulanmıştır. Bunun ışığında öğrencilerin çalışmalarını ne sıklıkla yaptıklarını, ne kadar zaman ayırdıklarını, çalışmanın kapsamı ile ilgili elde edilen veriler, oran orantı yöntemi ile bulgulara dönüştürülmüştür. Sonuç olarak öğrencilerin yarısından fazlasının ses eğitimi dersine yönelik ders dışı çalışma yapmadığı ortaya çıkmıştır. Ders dışı çalışma yapanların tamamına yakını ise esere yönelik çalışma yaptığı görülmüştür. Çıkan sonuca göre; ders dışı çalışmalar öğretmenler tarafından aralıklarla denetlenmesi ve yönlendirilmesi önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler : Ses eğitimi, bireysel çalışma, ders dışı çalışma