ENERJİ KONUSUNDA ALTERNATİF ÖLÇME ARAÇLARININ GELİSTİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Vedat MERT

Danışman: MUSA SARI

Özet:

Bu çalısma, aynı hedef ve davranıslara yönelik olarak hazırlanmıs, fizik egitiminde kullanılan alternatif ölçme türleri olan yapılandırılmıs grid, tanılayıcı dallanmıs agaç ile geleneksel ölçme araçlarından çoktan seçmeli testi enerji konusu için karsılastırmayı, aralarında anlamlı bir iliskinin olup olmadıgını tespit etmeyi amaçlamıstır. Aynı hedef ve davranıslara yönelik üç farklı türdeki ölçme araçlarını, Aydınlıkevler Anadolu Lisesi, Ayrancı Anadolu Lisesi ve Ayrancı lisesinde ögrenim gören 226 ögrenciye 2007-2008 Egitim-Ögretim Yılı, II. döneminde uygulanmıstır. Arastırmanın sonucunda; 1. Enerji konusu için uygulanan yapılandırıcı girid ile tanılayıcı dallanmıs agaç arasında negatif yönde bir iliski bulunmustur, fakat bu iliski anlamsızdır. 2. Enerji konusu için uygulanan tanılayıcı dallanmıs agaç ile çoktan seçmeli test arasında anlamlı pozitif yönde bir iliski vardır. 3. Enerji konusu için uygulanan yapılandırıcı girid ile çoktan seçmeli test arasında negatif yönde bir iliski olmasına karsın anlamlı degildir.