Avrupa diller için ortak başvuru çerçevesi konuşma kriterlerine göre Ankara Polis Koleji 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce konuşma becerilerinin analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Baykal Tıraş

Danışman: Cemal Çakır

Özet:

Bu çalışmanın amacı Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Çerçevesi (Common European Framework of Reference for Langugage-CEFR) kriterlerine göre Ankara Polis Koleji 2009-2010 eğitim-öğretim yılı 9. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin analizidir. CEFR tüm Avrupa'da en etkili ve en çok kabul edilen dil değerlendirme sistemi olarak kabul edildiği için, CEFR bu çalışmada değerlendirme kriteri olarak seçilmiştir. Konuşma analizi için, Ankara Polis Koleji'nde 2009-2010 öğretim yılında dokuzuncu sınıfta okuyan 225 öğrenci ile söz konusu okulda aynı yılda İngilizce derslerine giren 12 İngilizce öğretmenine iki anket uygulanmıştır. Bu anketlere ilaveten 60 öğrenciden oluşan bir test grubuna konuşma testi uygulanmıştır. Uygulamadan elde edilen sonuçlar istatistiklerle değerlendirilmiştir. Araştırmada, Ankara Polis Koleji 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce konuşma becerilerinin Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Çerçevesi konuşma kriterlerine göre değerlendirilmesinde öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerinin aşağıdaki gibi olduğu saptanmıştır: A1 Karşılıklı Konuşma : Öğrenciler: =4,27; Öğretmenler: =4,50 A1 Sözlü Anlatım : Öğrenciler: =3,99; Öğretmenler: =4,75 A2 Karşılıklı Konuşma : Öğrenciler: =3,58; Öğretmenler: =3,98 A2 Sözlü Anlatım : Öğrenciler: =3,85; Öğretmenler: =4,18 B1 Karşılıklı Konuşma : Öğrenciler: =3,31; Öğretmenler: =3,69 B1 Sözlü Anlatım : Öğrenciler: =3,16; Öğretmenler: =3,24