Öğretmen, öğrenci ve veli gözünden Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM)


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYŞE İLERİ

Danışman: Melike Özer Keskin

Özet:

Bu çalışma Bilim ve Sanat Merkezlerinin (BİLSEM) öğretmen, öğrenci ve veli gözünden değerlendirilmesi, mevcut durum ve sorunların belirlenip özel yeteneklilerin eğitimi için çözüm önerilerinin sunulması amacıyla yürütülmüştür. Araştırma nitel araştırma desenlerinden temel nitel araştırma olarak tasarlanmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veri toplanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ilinde bulunan bir BİLSEM'de öğrenim gören 4 öğrenci, 8 veli ve 7 öğretmen oluşturmaktadır. Öğrenci, veli ve öğretmenlerden elde edilen verilerin analizinde tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerden elde edilen verilerden; özel yetenekli öğrenci olmak, fiziki konum ve donanım, BİLSEM'e yönelik değerlendirmeler, eğitim ve öğretim ve öneriler olmak üzere beş ana tema ve on iki alt tema belirlenmiştir. Velilerle elde edilen verilerden; özel yetenekli çocuğu sahip olma, fiziki konum, BİLSEM'e yönelik değerlendirmeler, öğrenci seçim süreci ve öneriler olmak üzere beş ana tema ve on beş alt tema belirlenmiştir. Öğretmenlerden elde edilen verilerden ise özel yetenekli öğrencilerle çalışmak, fiziki konum, BİLSEM'e yönelik değerlendirmeler, öğretmenlerin özlük hakları ve öneriler olmak üzere beş ana tema ve on beş alt tema belirlenmiştir. Mevcut araştırmada BİLSEM'lere yönelik her üç grubun da memnun oldukları taraflar olsa da ciddi sıkıntıların da olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen tüm veriler ilintili alan yazın ışığında detaylı bir şekilde tartışılmıştır.