Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Seçil Toros
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu tezin amacı İnternet reklamcılığını incelenmek ve kullanılan aldatıcı taktikleri ortaya çıkartmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için, ilk olarak çalışmada, kapitalist ekonominin talep yaratma işlevini üstlenmiş olan reklamcılığın doğası ve İnternette reklam iletişiminin nasıl şekillendiği açıklanmıştır. Bununla birlikte, güncel reklam hukuku incelenmiş ve aldatıcı reklam konusu farklı yönleri ile tartışılmıştır. Son olarak, İnternet reklamcılığında kullanılan aldatıcı taktiklerin dağılımını ve doğasını ortaya koymak için hem niteliksel hem de niceliksel araştırma stratejeleri kullanılmıştır. İnternet alışveriş siteleri üzerinde yapılan içerik analizi sonucunda neredeyse bilgilendirici reklam kadar aldatıcı reklam kullanıldığı saptanmıştır. Reklam konusunda etki ve yetki sahibi olan taraflar olarak belirginleşen Reklam Kurulu, Reklam Özdenetim Kurulu, hak örgütleri ve reklam üreticileri ile gerçekleştirilen mülakatlarda ise yasal uygulamaların, aldatıcı reklamların denetiminde yetersiz kaldığı sonucuna varılmıştır.