Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ZÜLAL KARAKUŞ
Danışman: Enver Tufan
Özet:
Müziğin en önemli unsurların
dan bir i olan şarkı söylemenin çocuklar üzerinde birçok
etkisinin olduğu çeşitli araştırmalarla kanıtlanmıştır. Şarkı söylemek; çocukların
öz güvenini arttıran , sosyalleşme leri ni sağlayan, müziği sevdiren ve geliştiren bir eylem
olmanın yanında, milli bayramlarda ve törenlerde öğrencilerin dikkatini çekmek,
öğrencilere milli bilinç kazandırma k ve belirli gün ve haftaların önemini kavramaları na
y ardımcı olmak açı ların d an da çok önemlidir . Bu araştırmada; ortaokullarda görev yapan
müzik öğretmenlerinin, belirli gün ve haftalarda kullanılan şarkıların armonik yapısı, ses
sınırları, amacına uygunluğu, niteliği ve sayısal olarak yeterliliği gibi konul ardaki görüşleri
alınarak incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan 117
müzik öğretmeni örneklemini ise 76 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın
örneklem seçimi random olarak yapılmıştır . Araştırma betimsel bir araş tırma olup, veriler
yüz yüze görüşme (mülakat) ve anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada; belirli gün ve
haftalarda sürekli aynı çocuk şarkılarının öğretildiği, eğitim müziğinde kullanılan şarkıların
sayısal olarak yetersiz olduğu, çocuk şarkılarının p iyano eşlikli olmasının avantajlı olduğu,
mevcut çocuk şarkılarının eşliklerinin midi şeklinde olması gerektiği sonucuna ulaşılmış ve
bu doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
: Şarkı söyleme , belirli gün ve haftalar, müzik dersi, ortaok ul,