Belirli gün ve haftalarda kullanılan şarkılar hakkında öğretmen görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZÜLAL KARAKUŞ

Danışman: Enver Tufan

Özet:

Müziğin en önemli unsurların

dan bir i olan şarkı söylemenin çocuklar üzerinde birçok

etkisinin olduğu çeşitli araştırmalarla kanıtlanmıştır. Şarkı söylemek; çocukların

öz güvenini arttıran , sosyalleşme leri ni sağlayan, müziği sevdiren ve geliştiren bir eylem

olmanın yanında, milli bayramlarda ve törenlerde öğrencilerin dikkatini çekmek,

öğrencilere milli bilinç kazandırma k ve belirli gün ve haftaların önemini kavramaları na

y ardımcı olmak açı ların d an da çok önemlidir . Bu araştırmada; ortaokullarda görev yapan

müzik öğretmenlerinin, belirli gün ve haftalarda kullanılan şarkıların armonik yapısı, ses

sınırları, amacına uygunluğu, niteliği ve sayısal olarak yeterliliği gibi konul ardaki görüşleri

alınarak incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan 117

müzik öğretmeni örneklemini ise 76 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın

örneklem seçimi random olarak yapılmıştır . Araştırma betimsel bir araş tırma olup, veriler

yüz yüze görüşme (mülakat) ve anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada; belirli gün ve

haftalarda sürekli aynı çocuk şarkılarının öğretildiği, eğitim müziğinde kullanılan şarkıların

sayısal olarak yetersiz olduğu, çocuk şarkılarının p iyano eşlikli olmasının avantajlı olduğu,

mevcut çocuk şarkılarının eşliklerinin midi şeklinde olması gerektiği sonucuna ulaşılmış ve

bu doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler

: Şarkı söyleme , belirli gün ve haftalar, müzik dersi, ortaok ul,