Drama Yoluyla Okul Öncesi Dönemde İngilizce Dil Eğitimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul öncesi Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜLSÜM AYDIN

Danışman: Türker Eroğlu

Özet:

Teknolojinin hızla geliştiği dünyada dijital destekli, teknolojik destekli öğretim yöntemleri her

ne kadar artmış olsa da insana ve topluma dönük öğretim yöntemlerine de ihtiyaç bir o kadar

artmıştır. Eğitimde drama yöntemi de, topluma ve kişiselliğe dönük bu özellikleriyle belirtilen

ihtiyaca yönelik bir öğretim yöntemi olduğu söylenebilir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi

dönem çocuklarına İngilizce dil eğitiminin drama yoluyla verilebilmesinin etkililiğinin

incelenmesidir. Bu amaç bağlamında, 3-4 ve 5-6 yaş gruplarındaki okul öncesi dönem

çocuklarına 8 hafta boyunca toplam 22 etkinlik uygulanmıştır. Uygulanan etkinlikler

sonucunda; drama etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının İngilizce dil eğitiminde

katkıda bulunduğu ve geliştirmelerini desteklediği söylenebilir. Ayrıca uygulanan etkinlikler

öncesinde sorulara kısa cevaplar veren ya da söz hakkı almaktan kaçınan çocukların drama

sonrasında cevap vermede istekli oldukları ve drama etkinliği kazanımlarıyla ilgili günlük

hayatlarından somut örnekler verdikleri gözlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Drama, Eğitimde Drama, Okul Öncesi Dönem, Yabancı Dil Öğretimi ve Drama