Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul öncesi Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÜLSÜM AYDIN
Danışman: Türker Eroğlu
Özet:
Teknolojinin hızla geliştiği dünyada dijital destekli, teknolojik destekli öğretim yöntemleri her
ne kadar artmış olsa da insana ve topluma dönük öğretim yöntemlerine de ihtiyaç bir o kadar
artmıştır. Eğitimde drama yöntemi de, topluma ve kişiselliğe dönük bu özellikleriyle belirtilen
ihtiyaca yönelik bir öğretim yöntemi olduğu söylenebilir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi
dönem çocuklarına İngilizce dil eğitiminin drama yoluyla verilebilmesinin etkililiğinin
incelenmesidir. Bu amaç bağlamında, 3-4 ve 5-6 yaş gruplarındaki okul öncesi dönem
çocuklarına 8 hafta boyunca toplam 22 etkinlik uygulanmıştır. Uygulanan etkinlikler
sonucunda; drama etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının İngilizce dil eğitiminde
katkıda bulunduğu ve geliştirmelerini desteklediği söylenebilir. Ayrıca uygulanan etkinlikler
öncesinde sorulara kısa cevaplar veren ya da söz hakkı almaktan kaçınan çocukların drama
sonrasında cevap vermede istekli oldukları ve drama etkinliği kazanımlarıyla ilgili günlük
hayatlarından somut örnekler verdikleri gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Drama, Eğitimde Drama, Okul Öncesi Dönem, Yabancı Dil Öğretimi ve Drama