Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Öğrenci: HATİCE AYDIN
Danışman: AHMET ARIKAN
Özet:Bu araştırmada; fenomenografi araştırma yöntemi kullanılarak Londra'da matematik öğretmenlerinin derslerinde hareketli nesne modellemesi ve teknoloji ile modelleme kullanımları ve aynı yöntemle öğrencilerin matematik derslerinde ve öğrendikten sonra derste yaptıkları modellemeyi gerçek hayatlarında kullanıp kullanmadıkları araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini; ikisi İngiliz ve Londra'da değişik okullarda çalışan orta kısım matematik öğretmeni ve biri Türk ve ilk kısım öğretmeni olmak üzere üç öğretmen ve Londra'da değişik okullarda okuyan üç Türk öğrenci oluşturmaktadır. Öğretmen ve öğrencilerle yüz yüze görüşmeler yapılmış, bu görüşmelerin dökümü çıkarılmış ve verilen cevaplar kategorilere ayrılarak nitel analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda; Londra'da; 1- Öğretmenler derslerinde teknoloji ve hareketli nesne modellemesi yapmaktadırlar. 2- Öğrenciler derste öğrendikleri matematik bilgilerini gerçek hayatta kullanamamaktadırlar. 3- Öğretmenler teknoloji modellemesini derste kullanmalarına rağmen sonuçlarından memnun değiller. 4- Öğrenciler teknoloji modellemesini derslerinde kullanmalarına rağmen bunun kendilerini tembelliğe ittiğini kabul etmektedirler. 5- Öğretmenler eğitim ve öğretimin kalitesini önemli ölçüde etkileyen etnik, sosyal, psikolojik problemlerden dolayı görevlerini tam yapamamaktadırlar. 6- Öğretmenler eğitim ve öğretim üzerindeki değişik etmenlerden dolayı matematik derslerinde gerçek hayatla yeterince bağlantılı ders anlatamamaktadırlar. 7- Öğrenciler matematik derslerinin gerçek hayatla bağlantılı anlatılmadığından şikâyetçidirler. Araştırma sonucunda ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak, son kısımda araştırmacı tarafından bu konularda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara ve eğitimcilere yönelik önerilere yer verilmektedir.