Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: RIDVAN AK
Danışman: Gamze Elif Tanınmış
Özet:Bu araştırma, Türkiye'deki Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında görev yapan viyola eğitimcilerinin Hans Sitt Op. 116 Viyola İçin 15 Etüt metodunun kullanımına yönelik görüşlerini tespit etmeyi ve metodun teknik analizini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu metot, keman metotlarından aktarılmış viyola metotlarından farklı olarak, yalnızca viyola için yazılmış olduğundan, araştırmaya değer görülmüştür. Bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmış olup; nitel veriler kaynak tarama yöntemiyle, nicel veriler ise 5'li likert ölçeğinde hazırlanmış 15 sorudan oluşan anket aracılığıyla elde edilmiştir. Ankette öğretim elemanlarının metotlara verdiği önem bakımından metotlar arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için Kruskal Wallis Testi uygulanmıştır. Ayrıca farkın hangi metotlardan kaynakladığını belirlemek için çoklu karşılaştırma testi olan Duns Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretim elemanlarının metodu büyük ölçüde tanıdıkları ancak eğitim materyali olarak öğrencilerine çok fazla çalıştırmadıkları, teknik analiz boyutunda ise metodun daha ziyade sol el gelişimine katkısı olduğu ortaya çıkmıştır.