Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatında Görev Yapan Milli Eğitim Uzman Yardımcılarının Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: RAMAZAN ÖZBAKIR

Danışman: NECATİ CEMALOĞLU

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında görev yapan Milli eğitim Uzman Yardımcılarının örgütsel bağlılık düzeylerini tespit etmeye yöneliktir. Araştırma tarama modelidir. Milli Eğitim Bakanlığıznda ilk defa göreve başlayan 114 Milli Eğitim Uzman Yardımcısı bulunmaktadır. Araştırma kapsamında 114 Milli Eğitim Uzman Yardımcısı içerisinden 81 Milli Eğitim Uzman Yardımcısına ulaşılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Örgütsel Bağlılık ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 20.0 programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için araştırmacı, dağılımın parametrik ya da nonparametrik olup olmadığını saptamak amacıyla Kolmogorov Smirnov testini hesaplamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, MEB uzman yardımcılarının örgütteki duygusal bağlılıkları, normatif ve devam bağlılığına kıyasla daha yüksek düzeyde gerçekleşmektedir.