Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Pelin AKINCI AKKURT
Danışman: İSKENDER HAKKI SARIGÖZ
Özet:Bu araştırmada İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin edimbilimsel farkındalıkları değerlendirilmiştir. Çalışmada ana dili İngilizce olan öğrenciler(N=80) ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin şikayet etme strateji seçimleri karşılaştırılmıştır. Bulgular istatiksel ve sözlü olarak değerlendirilmiştir. Çalışma öğrencilerin şikayet etme stratejilerinin resmi ve resmi olmayan olmak üzere iki farklı bağlamda uygunluk ve kabul edilirlik açısından değerlendirilmelerini esas almaktadır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular göstermektedir ki; İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenciler açısından şikayetler bazı poblemlere yol açmaktadır. Bu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin belirli bağlamlarda şikayet etme stratejileri açısından edimdilimsel farkındalıklarının yükseltilmesinin gerekliliğini vurgulamaktadır.