İlköğretim ikinci kademe öğrencilerine klasik yöntemlerle verilmeye çalışılan kelime öğretimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: GÜLÇİN YILDIRIM KOÇKAYA

Danışman: FAHRİ TEMİZYÜREK

Özet:

Kelime servetinin zenginliği bireyin doğru iletişim kurmada en büyük yardımcısıdır. Birey ne kadar çok kelime biliyorsa duygu ve düşüncelerini o denli iyi ifade edecektir. Dolayısıyla kelime öğretimi; üzerinde düşünülmesi, bir plan ve program doğrultusunda yapılması gereken ciddi bir iş olmalıdır. Bu araştırma ülkemizde temel eğitim ikinci basamakta kelime öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini tespit etmek amacıyla yapılmış olup bunun için MEB Türkçe dersi 6,7, 8. sınıf öğretmen kılavuz kitapları kullanılmıştır. Bu amaçla kelime öğretimine yönelik etkinlikler belirlenmiş, bu etkinliklerdeki kelimeler kökenleri ile tespit edilmiş ve bu etkinliklerin öğrenci üzerinde başarıya ulaşma düzeyini ölçmek için aktif ve pasif kelimelere yönelik iki farklı test uygulanmıştır.