Embedded öğrenme temelli hareket eğitim programının 5 yaş grubu çocukların görsel-motor koordinasyon ve davranışsal öz-düzenleme gelişimlerine etkisinin incelenmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FATMA ÖZKÜR

Danışman: Gökhan Duman

Özet:

Görsel-motor gelişim ve öz-düzenleme becerileri çocukların hayatlarında önemli bir yere

sahiptir. Bu beceriler çocuğun akademik ve sosyal yönden başarılı olmasını ve toplumla

uyum içerisinde yaşamasını sağlar. Bu çalışmanın amacı embedded öğrenme temelli

hareket eğitim programının, 5 yaş grubu çocukların görsel-motor koordinasyon ve

davranışsal öz-düzenleme gelişimlerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmada deney ve

kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Aynı okuldan beş yaş grubu bir sınıf kontrol

grubu ve diğer sınıf deney grubu olarak seçilmiştir. Her iki sınıf için gerekli idari ve

ebeveyn izinleri alınmıştır. Deney grubu çocuklara 12 hafta boyunca, haftada üç gün

embedded öğrenme temelli hareket eğitim programı uygulanmıştır. Gruplar arası analizler

için Mann-Whitney U testi, grup içi analizlerde Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ve

değişkenler arası ilişki analizlerinde Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısından

faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları embedded öğrenme temelli hareket eğitim

programının, çocukların görsel-motor koordinasyon ve davranışsal öz-düzenleme

becerilerine anlamlı ve olumlu düzeyde etkisi olduğunu göstermiştir.

Anahtar Kelimeler : Okul öncesi eğitim, embedded öğretim, hareket eğitimi, davranış

düzenleme