Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FATMA ÖZKÜR
Danışman: Gökhan Duman
Özet:
Görsel-motor gelişim ve öz-düzenleme becerileri çocukların hayatlarında önemli bir yere
sahiptir. Bu beceriler çocuğun akademik ve sosyal yönden başarılı olmasını ve toplumla
uyum içerisinde yaşamasını sağlar. Bu çalışmanın amacı embedded öğrenme temelli
hareket eğitim programının, 5 yaş grubu çocukların görsel-motor koordinasyon ve
davranışsal öz-düzenleme gelişimlerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmada deney ve
kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Aynı okuldan beş yaş grubu bir sınıf kontrol
grubu ve diğer sınıf deney grubu olarak seçilmiştir. Her iki sınıf için gerekli idari ve
ebeveyn izinleri alınmıştır. Deney grubu çocuklara 12 hafta boyunca, haftada üç gün
embedded öğrenme temelli hareket eğitim programı uygulanmıştır. Gruplar arası analizler
için Mann-Whitney U testi, grup içi analizlerde Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ve
değişkenler arası ilişki analizlerinde Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısından
faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları embedded öğrenme temelli hareket eğitim
programının, çocukların görsel-motor koordinasyon ve davranışsal öz-düzenleme
becerilerine anlamlı ve olumlu düzeyde etkisi olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelimeler : Okul öncesi eğitim, embedded öğretim, hareket eğitimi, davranış
düzenleme