Biography

Prof. Dr. Yasin ÜNSAL, 1975 yılında Mersin’e bağlı Gülnar İlçesi’nde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Gülnar’da, lise öğrenimini Mersin’de tamamladı. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Bölümü’nde lisans öğrenimini tamamlayarak, 1996 yılı bahar döneminde lisans diplomasını aldı. Aynı yıl, G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisans Programını kazandı ve eş zamanlı olarak Hatay İli Hassa İlçesi Koruhöyük Köyü’ne Sınıf Öğretmeni olarak atandı. Sonraki iki yıl Ankara İli Keçiören İlçesi Mehmet Örücü İlköğretim Okulu’nda olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında üç yıl öğretmenlik yaptıktan sonra, 1 Eylül 1999 tarihinden itibaren Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı. Nükleer Enerji konulu Yüksek Lisansını 2000 yılında, Fizik Eğitiminde Problem Çözme konulu doktora çalışmasını ise 2006 yılında tamamladı.

Yasin ÜNSAL, Fizik Eğitimi alanında 2012 yılında Doçent; 2018 yılında ise Profesör unvanını aldı. Halen aynı birimde öğretim üyesi ve aynı zamanda Gazi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı görevinde bulunan araştırmacının, Fen ve Fizik Eğitimi konulu çok sayıda yurt içi ve yurt dışı çeşitli bilimsel kongrelerde sunulmuş bildiri sunumları, akademik dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır. Bunların yanı sıra, Fen Eğitimi ile ilgili akademik kitaplarda Editörlük ve bölüm yazarlıkları; özellikle Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri ders kitaplarında Editörlük ve yazarlıkları bulunmaktadır. 

Learning Knowledge


Associate Degree
2019 - 2023
Anadolu University, Açıköğretim Fakültesi, Hukuk Bölümü (Aöf), Turkey

Doctorate
2000 - 2006
Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği (Dr), Turkey

Postgraduate
1996 - 2000
Gazi University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli), Turkey

Undergraduate
1992 - 1996
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Turkey

Foreign Languages

English, B2 Upper Intermediate

Certificates, Courses and Trainings

Quality Management, TS EN ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi Çalıştay / Uygulama Eğitimi, Türk Standardları Enstitüsü, 2022
Quality Management, TS EN ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi İç Tetkik Eğitimi, Türk Standardları Enstitüsü, 2022
Quality Management, TS EN ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyon Eğitimi, Türk Standardları Enstitüsü, 2021
Quality Management, TS EN ISO 9001: 2015 Risk Tabanlı Proses Yönetimi Eğitimi, Türk Standardları Enstitüsü, 2021
Quality Management, TS EN ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitimi, Türk Standardları Enstitüsü, 2021
Health&Medicine, Temel İlk Yardım Eğitimi, Gazi Üniversitesi , 2021

Dissertations

Doctorate, Fizik eğitiminde bir öğretim tekniği olarak işbirliğine dayalı öğrenme takımlarıyla sürdürülen problem çözme seansları, Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği (Dr), 2006
Postgraduate, Türkiye’xxnin nükleer enerjiye geçiş sürecinde bilimsel ve popüler yaklaşımlarla nükleer atıklar ve Akkuyu projesine yönelik değerlendirmeler, Gazi University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli), 2000

Academic Titles / Tasks


Professor
2018 - Continues
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Associate Professor
2012 - 2018
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Lecturer PhD
2006 - 2012
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Research Assistant
1999 - 2006
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Supported Projects

  1. Ünsal Y., Öğüt Ö., Project Supported by Other Official Institutions, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu İç Yapımlar Koordinatörlüğü: TRT Çocuk / Sürpriz Kutusu Programı İçerik Danışmanlığı, 2018 - 2018
  2. Ünsal Y., Aksoy H., Project Supported by Other Official Institutions, Milli Eğitim Bakanlığı & Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı / TÜBİTAK-Öğrenme Adımları Projesi, 2016 - 2016
  3. Ünsal Y., Aksoy H., Project Supported by Other Official Institutions, MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi Fen Bilimleri 4 ve 7 Sınıf Ders Kitaplarının Geliştirilmesi, 2014 - 2015
  4. Ünsal Y., Aksoy H., Project Supported by Other Official Institutions, MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi Fen Bilimleri 3 ve 6 Sınıf Ders Kitaplarının Geliştirilmesi, 2014 - 2015
  5. Ünsal Y., Kavak N., TUBITAK Project, Geleceğin Bilim İnsanları İçin Uygulamalı Bilim Okulu Projesi, 2014 - 2014
  6. Ünsal Y., Kaya Ş., Project Supported by Other Official Institutions, MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Ortak Projesi Fen Bilimleri 5 Sınıf Ders Kitabı Geliştirme Komisyonu, 2013 - 2013
  7. Ünsal Y., Moğol S., Project Supported by Higher Education Institutions, Öğrencilerin Fizik Konularına İlişkin Problem Çözme Başarılarını Arttırmaya ve Materyal Geliştirmelerine Yönelik Teknoloji Destekli Bir Laboratuar Dizaynı, 2004 - 2006

Awards

  1. Ünsal Y., Science Citation Index (SCI), Social Science Citation Index (SSCI) ve Arts and Humanities Index (AHCI)’e Kaynak Teşkil Eden Dergilerde Basılmış Makalelere Gazi Üniversitesi Rektörlüğünce Verilen Yayın Teşvik Ödülü / Ödül Alan makale: “Ünsal, Y. (2010). Differences Arising from Language in Perceiving Some Terms in Physics Education, H.U. Journal of Education, 39, 348–358.” , Gazi Üniversitesi Rektörlüğü Yayın Teşvik Ödülü, June 2011
  2. Ünsal Y., Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı Kapsamında; “Ünsal, Y. (2010). Differences Arising from Language in Perceiving Some Terms in Physics Education, H.U. Journal of Education, 39, 348–358.” makalesine TÜBİTAK tarafından verilen Teşvik Ödülü , Türkiye Bilimsel Ve Teknolojik Araştırma Kurumu (Tübitak) Yayın Teşvik Ödülü , May 2011
  3. Ünsal Y., 24 Haziran 1999 Tarih ve 166 Belge Numaralı, Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Tarafından Verilen Teşekkür Belgesi, Milli Eğitim Bakanlığı Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü , June 1999

Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI

  1. Physics in Movies: Awareness Levels of Teacher Candidates
    Kızılcık H. Ş., Damlı V., Ünsal Y.
    EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, vol.10, pp.681-690, 2014 (SSCI)
  2. A Comparison of the Effects of Laboratory Method and Computer Simulations to Avoid Misconceptions in Physics Education
    Kolcak D. Y., Moğol S., Ünsal Y.
    EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.39, pp.154-171, 2014 (SSCI)
  3. Letters
    Fricker H., Atkin J., Thomas G., ÜNSAL Y.
    Physics Education, vol.46, no.5, pp.628-629, 2011 (AHCI)
  4. DIFFERENCES ARISING FROM LANGUAGE IN PERCEIVING SOME TERMS IN PHYSICS EDUCATION
    Unsal Y.
    HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, pp.348-358, 2010 (SSCI)

Articles Published in Other Journals

  1. Problem Çözme ile Yaşamda Bir Üst Satıra Geçmek (2.Bölüm)
    Ünsal Y.
    Hoyraz (Aktüel Kültür ve Sanat Dergisi), no.10, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
  2. Problem Çözme ile Yaşamda Bir Üst Satıra Geçmek (1.Bölüm)
    Ünsal Y.
    Hoyraz (Aktüel Kültür ve Sanat Dergisi), no.9, pp.42-43, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
  3. 2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Fizik Konuları Bağlamında Karşılaştırılması
    AKSOY H., ÜNSAL Y.
    IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, vol.4, no.5, pp.232-254, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
  4. 2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Fizik Konuları Bağlamında İçerik ve Ünite Organizasyonu Bakımından Karşılaştırılması
    Aksoy H., Ünsal Y.
    Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), vol.5, no.3, pp.1-19, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
  5. The analysis of papers presented in physics education congress: Sample of Turkey
    Ünsal Y., Kızılcık H. Ş., Yarımkaya D.
    Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, vol.6, no.2, pp.173-196, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
  6. Kuvvet ve Hareket Konusunun Öğretiminde Akran Öğretimi Tekniği Kullanımının 9. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi
    YARIMKAYA D., ÜNSAL Y., TÖMAN U.
    Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.5, no.1, pp.16-32, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
  7. Examination of Assessment and Evaluation Activities of Secondary School 9th and 10th Grade Physics Textbooks in Terms of Revised Bloom Taxonomy and Science Literacy Competence Levels: A Sample of Turkey
    TÜRK O., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.
    European Journal of Education Studies, vol.5, no.1, pp.42-55, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
  8. Kanada Singapur ve 2013 Türkiye Fizik Öğretim Programlarının İçerik ve Kazanımlar Açısından Karşılaştırılması
    TÜRK O., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.
    Eğitim ve Toplum Araştırmaları, vol.3, no.2, pp.31-46, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
  9. Kanada Singapur ve 2013 Türkiye fizik öğretim programlarının içerik ve kazanımlar açısından karşılaştırılması
    TÜRK O., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.
    Eğitim ve toplum araştırmaları (JRES), vol.3, no.2, pp.31-46, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
  10. PROBLEMS ENCOUNTERED BY COUNSELING TEACHERS WHILE PREPARING SCIENTIFIC PROJECTS SAMPLE OF TURKEY
    Ünsal Y.
    European Journal of Education Studies, vol.2, no.12, pp.92-111, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
  11. GÖRSEL OKUMANIN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKDERSİ BAŞARILARINA ETKİSİ HAREKET KONUSU ÖRNEĞİ
    Esra K. A., MOĞOL S., ÜNSAL Y.
    Batı Anadolu Eğitim Bilimleri, vol.6, no.11, pp.65-81, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
  12. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İç Kaynaklı İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Adıgüzel Z., Karadağ M., Ünsal Y.
    Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , vol.6, no.4, pp.568-592, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
  13. Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Ders Kitabının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
    Karadağ M., Dülgeroğlu İ., Ünsal Y.
    Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.33, no.3, pp.549-568, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
  14. Incorrect Applications of Archimedes Principle
    MOĞOL S., ÜNSAL Y.
    Lat. Am. J. Phys. Educ., vol.7, no.2, pp.167-170, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
  15. The effect of the multiple intelligences theory on grade 9 students' academic achievement and retention of learning about heat, temperature, expansion and compressibility Çoklu Zekâ Kuraminin lise 1. Sinif öǧrencilerinin isi -sicaklik, Genleşme ve Sikiştirilabilirlik konularindaki akademik başarilarina ve öǧrenmenin kaliciliǧina etkisi
    Erkaçan I., Moğol S., Ünsal Y.
    Journal of Turkish Science Education, vol.9, pp.65-78, 2012 (Scopus)
  16. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Dış Kaynaklı İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Adıgüzel Z., Ünsal Y., Karadağ M.
    Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, no.18, pp.133-155, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
  17. Çoklu Zekâ Kuramının Lise 1 Sınıf Öğrencilerinin Isı Sıcaklık Genleşme ve Sıkıştırılabilirlik Konularındaki Akademik Başarılarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
    ERKAÇAN İ., MOĞOL S., ÜNSAL Y.
    TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ, vol.9, no.2, pp.65-78, 2012 (Scopus)
  18. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Adıgüzel Z., Karadağ M., Ünsal Y.
    Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.2, no.4, pp.49-74, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
  19. Determination of the Demographic Characteristics of Science and Technology Teachers: Sample of Istanbul
    Adiguzel Z., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.
    PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI, vol.1, no.3, pp.29-37, 2011 (ESCI)
  20. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Demografik Özelliklerinin Belirlenmesi: İstanbul Örneği
    Adıgüzel Z., Ünsal Y., Karadağ M.
    Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol.1, no.3, pp.29-37, 2011 (ESCI)
  21. A Simple Piece of Apparatus to Aid The Understanding of The Relationship Between Angular Velocity and Linear Velocity
    Ünsal Y.
    PHYSICS EDUCATION, vol.46, no.3, pp.265-269, 2011 (Scopus)
  22. Fen Eğitiminde Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Problem Çözme Stratejileri ve Örnek Bir Uygulama
    ÜNSAL Y., İsmet E.
    Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Dergisi, vol.10, no.1, pp.72-91, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
  23. Görsel Okumanın Ortaöğretim Öğrencilerinin Küresel Aynalar ve Mercekler Konusundaki Başarılarına Etkisi
    KUVVETLİ ARPAGUŞ E., ÜNSAL Y., MOĞOL S.
    E-Journal of New World Sciences Academy, vol.6, no.3, pp.1972-1983, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
  24. Problem Çözmedeki Anlam Karmaşası
    Ünsal Y.
    Eğitişim, no.28, 2010 (Non Peer-Reviewed Journal)
  25. Expectations of Primary Teachers and Inspectors about the New Science and Technology Curriculum in Turkey
    Ünsal Y., Aksu Ö., Semercioğlu K.
    Journal of Turkish Science Education, vol.5, no.1, pp.90-100, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
  26. Fen Eğitiminde Problem Çözme İle İlgili Açıklamalı Kaynakça
    Ünsal Y., Moğol S.
    Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, no.10, pp.70-81, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
  27. An Example for the Effect of 5E Model on the Academic Success and Attitude Levels of Students: Inclined Projectile Motion
    Ismet E., Kanlı U., Ünsal Y.
    Journal of Turkish Science Education, vol.5, no.3, pp.47-59, 2008 (Scopus)
  28. Student's evaluations concerned with problem-solving method in physics teaching Fizik öǧretiminde problem çözme yöntemi ile ilgili olarak öǧrencilerin deǧerlendirilmesi
    ÜNSAL Y., MOĞOL S.
    Milli Egitim, no.172, pp.287-296, 2007 (Scopus)
  29. Fizik Eğitiminde Problem Çözme İle İlgili Yazılı Kaynaklar Dizini
    Ünsal Y., Moğol S.
    Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, no.22, pp.80-88, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
  30. Fizikte Karıştırılan İki Kavram: Isı ve Sıcaklık
    Ergin İ., Ünsal Y.
    Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, vol.16, no.2, pp.186-199, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
  31. 5E Modeli nin Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutum Düzeylerine Etkisi Yatay Atış Hareketi Örneği
    İsmet E., Ünsal Y., Tan M.
    Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.2, pp.1-15, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
  32. Fizik Öğretiminde Problem Çözme Yöntemi ile İlgili Olarak Öğrencilerin Değerlendirmeleri
    ÜNSAL Y., MOĞOL S.
    Milli Eğitim Dergisi, no.172, pp.287-296, 2006 (Scopus)
  33. Recently Science Curriculum Development Efforts In Turkey:General View Of Science Curriculum 1992 and 2000
    Ünsal Y.
    Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.4, no.2, pp.53-57, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
  34. İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Fizik Dersi Akademik Başarısına Etkisi
    Ünsal Y., Moğol S.
    Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, no.40, pp.616-627, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
  35. Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB Lise 1 Sınıf Fizik Ders Kitabının Eleştirel Olarak İncelenmesi
    Ünsal Y., Güneş B.
    Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.2, no.3, pp.305-321, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
  36. Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 8 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış
    ÜNSAL Y., GÜNEŞ B.
    Gazi Universitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.11, no.2, pp.387-294, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
  37. İlköğretim 6 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Fizik Konuları Yönünden İncelenmesi
    Ünsal Y., Güneş B.
    Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi, vol.23, no.3, pp.115-130, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
  38. Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 4 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış
    Ünsal Y., Güneş B.
    Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi, vol.22, no.3, pp.107-120, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
  39. Yükseköğretim Öğrencilerinin Temel Astronomi Konularındaki Bilgi Düzeylerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma
    Ünsal Y., Güneş B., İsmet Ş.
    Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi, vol.21, no.3, pp.47-60, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
  40. Türkiye'nin Nükleer Enerjiye Geçiş Sürecinde Bilimsel ve Popüler Yaklaşımlarla Akkuyu Projesine Yönelik Değerlendirmeler
    Moğol S., Ünsal Y.
    Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol.14, no.1, pp.171-180, 2001 (Peer-Reviewed Journal)

Books & Book Chapters

  1. Fizik Eğitiminde Problem Çözme
    Ünsal Y., Moğol S.
    İKSAD Yayınları, Ankara, 2020
  2. Fizik Eğitiminde Akran Öğretimi
    YARIMKAYA D., ÜNSAL Y.
    İKSAD Yayınları, Ankara, 2019
  3. Geometrik Optik
    SEVEN S., UYSAL İ., ÜNSAL Y., KAYA ŞENGÖREN S., AYVACI H. Ş., EKE C., DOĞAN O., ŞEN H. C., YILMAZ SENEM B.
    in: Fizik 3, Hakan Şevki AYVACI, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.105-148, 2019
  4. Geometrik Optik Problem Çözümleri
    Seven S., Uysal İ., Ünsal Y., Kaya Şengören S., Ayvacı H. Ş., Eke C., Doğan O., Şen H. C., Yılmaz Senem B.
    in: Fizik 3 Problem Çözümleri, Hakan Şevki AYVACI, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.35-46, 2019
  5. İlkokul Fen Bilimleri 3 (1., 2. ve 3. Kitaplar)
    Kaya O. N., Koca A., Tüysüz C., Özsevgeç T., Yürümezoğlu K., Selvi M., Balım A. G., Küçüközer H., Sarıçayır H., Şahin M., et al.
    MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2016
  6. İlkokul Fen Bilimleri 4 (1., 2. ve 3. Kitaplar)
    Koca A., Kaya O. N., Ünsal Y., Tüysüz C., Yürümezoğlu K., Özsevgeç T., Selvi M., Erez M. E., Temiz B. K., Benli Özdemir E., et al.
    MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2016
  7. Ortaokul Fen Bilimleri 6. Sınıf Ders Kitabı
    Ünsal Y. (Editor)
    MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2015
  8. Thermal properties of the substance
    Şebnem K. İ., Küçüközer H., Tatar A., Özsevgeç T., Ünlü Yavaş P., Ünsal Y., Temiz B. K., Yavuz A., Kızılcık H. Ş.
    in: Genel Fizik III, Yasin ÜNSAL,Şebnem Kandil İNGEÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-29, 2014
  9. Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf Ders Kitabı (1.Kitap)
    Kaya O. N. (Editor), Ünsal Y. (Editor), Balım A. G. (Editor), Tüysüz C. (Editor), Erdoğan M. (Editor)
    MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2013
  10. Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf Ders Kitabı (2.Kitap)
    Kaya O. N. (Editor), Ünsal Y. (Editor), Balım A. G. (Editor), Tüysüz C. (Editor), Erdoğan M. (Editor)
    MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2013
  11. Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı
    ÜNSAL Y., MOĞOL S.
    Pegem Akademi, Ankara, 2011
  12. Doğru Akım Devreleri
    Ayvacı H. Ş., Değirmenci S., Ersanlı C. C., Gümüş S., Kabadayı Ö., Kandil İngeç Ş., Karabulut B., Karaca İ., Öner F., Özdoğan T., et al.
    in: Genel Fizik II- Klasik Elektrik ve Manyetizma Teorisine Giriş, Mehmet Fatih TAŞAR,Metin ORBAY, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.150-182, 2009
  13. Anadolu Öğretmen Liseleri Çıkışlı Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültelerindeki Akademik Performansları: Fizik Öğretmenliği Lisans Örneği
    Ünsal Y.
    in: Öğretmen Okullarının 160. Yılı Özel Eseri, Nuri CANTÜRK,İ.Halil ALTUNOK ve Diğerleri, Editor, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü / Seviye Yayıncılık), İstanbul, pp.100-103, 2008
  14. Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları
    Doğru M., Uşak M., Ünsal Y., Meriç G., Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
    Pegem A Yayıncılık’a bağlı Öğreti, Ankara, 2005
  15. Deneysel Aktiviteler
    Güneş B., Özdemir İ., Temiz B. K., Gülçiçek Ç., Kanlı U., Ünsal Y., Tunç T.
    in: Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu-Fizik, Rahmi YAĞBASAN, Editor, Gazi Yayın Dağıtım, Ankara, pp.1-30, 2005

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

  1. Fizik Öğretmenlerinin Derslerinde Akran Öğretimi Tekniğinin Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
    Sayın G., Ünsal Y.
    5th International EMI Entrepreneurship Social Sciences Congress, Gostivar, Macedonia, 29 - 30 June 2020, pp.465-476
  2. Ortaöğretim 12. Sınıf Öğrencilerinin Atom Kavramına Yönelik Zihinsel Modellerinin İncelenmesi
    Sarıdaş N., Ünsal Y.
    5th International EMI Entrepreneurship Social Sciences Congress, Gostivar, Macedonia, 29 - 30 June 2020, pp.477-486
  3. Fizik Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenler Bakımından İncelenmesi
    Kanbur O., Ünsal Y.
    ULUSLARARASI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Bolu, Turkey, 17 - 19 February 2020, pp.550-556
  4. 2017 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı İle 2013 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Fizik Konuları Bakımından Karşılaştırılması
    AKSOY H., ÜNSAL Y.
    X. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi-Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (FTMM) Eğitiminde Mükemmellik Arayışı), Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018
  5. Türkiye’de Düzenlenen 2013, 2015 ve 2017 Fizik Eğitimi Kongrelerinin İçerik Analizi
    Kızılcık H. Ş., Ünsal Y., Yarımkaya D.
    27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018
  6. Akran Öğretimi Tekniğinin 9. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumlari Üzerindeki Etkisi
    Yarımkaya D., Ünsal Y., Töman U.
    III. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 14 - 16 September 2017, pp.26
  7. Fizik Eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Akademik Başarı ve Tutum Üzerindeki Etkileri
    KÜÇÜKAY S., ÜNSAL Y.
    II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 10 - 12 September 2015
  8. 2005 Yılı Fen ve Teknoloji ve 2013 Yılı Fen Bilimleri Eğitim Programlarının Fen Okuryazarlık Boyutları Açısından Karşılaştırmalı Analizi
    Ünsal Y.
    VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Turkey, 5 - 08 June 2014, pp.476-486
  9. 2007 ve 2013 Yılları Fizik Dersi Öğretim Programlarının Ünite Organizasyonları Açısından Karşılaştırılması
    Türk O., Karadağ M., Ünsal Y.
    XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014
  10. Proje Rehber Öğretmenlerinin Bilimsel Proje Hazırlama Sürecinde Karşılaştıkları Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
    Ünsal Y.
    VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Turkey, 5 - 08 June 2014
  11. Avustralya, İrlanda, Finlandiya, Kanada, Singapur, Yeni Zelanda ve Türkiye’deki Fen Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak Analizi
    ERDOĞAN M., BALIM A. G., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., ÜNSAL Y., BENLİ ÖZDEMİR E.
    III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK), Gaziantep, Turkey, 7 - 09 May 2014
  12. SWOT Analysis of Turkish 4th to 8th Grade Science and Technology Course Curriculum
    Balım A. G., Erdoğan M., Kaya O. N., Tüysüz C., Ünsal Y.
    2nd World Conference on New Trends in Science Education-Science Education in The Face of Social Change, Krakow, Poland, 2 - 05 July 2013
  13. An Example of Informal Education: Physics on Motion Picture Screen
    Damlı V., Kızılcık H. Ş., Ünsal Y.
    III. International Congress of Educational Research / Life-Long Learning and Informal Education , Girne, Cyprus (Kktc), 4 - 07 May 2011, pp.269-282
  14. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı Derslerinde Üretilen Üç Boyutlu Nesnelerin Değerlendirilmesinde Kullanılabilecek Bir Ölçek Önerisi
    Ünsal Y.
    2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey, 27 - 29 April 2011, pp.817-822
  15. İnformal Eğitime Bir Örnek Beyaz Perdedeki Fizik
    Damlı V., Kızılcık H. Ş., Ünsal Y.
    The 3rd International Congress Of Educational Research, Girne, Cyprus (Kktc), 4 - 07 May 2011
  16. Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarının Bilimsel Model ve Modellemeler Bakımından Analizi: Türkiye’de Okutulan Fizik Ders Kitapları Örneği
    Ünsal Y., Ergin İ., Kızılcık H. Ş.
    The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Turkey, 1 - 03 May 2009, no.356
  17. Rutin Problemlerle Yapılan Ölçme-Değerlendirme Etkinliklerinde Çözümün Değerlendirilmesinde Analitik Derecelendirme Ölçeklerinin Kullanımına Bir Örnek: Fizik Eğitiminde Problem Çözme Uygulamaları
    Ünsal Y., Moğol S.
    1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (EPOD), Ankara, Turkey, 14 - 16 May 2008, vol.1, pp.573-581
  18. Türkiye’nin Nükleer Enerjiye Geçiş Sürecinde Akkuyu Tercihinin Değerlendirilmesi ve Projede Gelinen Son Nokta
    Ünsal Y., Moğol S.
    Mersin Sempozyumu , Mersin, Turkey, 19 - 22 November 2008, vol.1, pp.244-260
  19. Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarının Bilimsel Model ve Modellemeler Bakımından Analizi Türkiye de Okutulan Fizik Ders Kitapları Örneği
    ÜNSAL Y., İSMET E., KIZILCIK H. Ş.
    The 1st International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Turkey, 1 - 03 May 2009
  20. Fizik Öğretmeni Adaylarının Bazı Eş Anlamlı Fizik Kavramlarını Algılama Düzeyleri ve Kullanım Tercihleri Bir Durum Çalışması
    Kızılcık H. Ş., Ünsal Y.
    VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008
  21. Fizik Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Mezun Oldukları Lise Türünün Problem Çözme Yöntemine Yönelik Tutum ve Değerlendirmelerine Etkisi Var mıdır?
    Ünsal Y., Moğol S.
    VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006, vol.2, pp.852-855
  22. Yükseköğretim Birinci Sınıfta Öğrenim Gören Öğrencilerin Mezun Oldukları Genel Lise ve Dengi Okul Türlerinin Sahip Oldukları Fizik Kavram Bilgilerine Etkisi
    Ünsal Y., Moğol S.
    VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006, vol.2, pp.879-883
  23. Fizik Eğitimi Problem Çözme Uygulamalarında Kullanılması Önerilen Zengin İçerikli Problemler
    Ünsal Y., Moğol S.
    VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006, vol.2, pp.874-878
  24. Fizik Öğretiminde Problem Çözme Yöntemi Hakkında Öğrenci Değerlendirmeleri
    Moğol S., Ünsal Y.
    XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 15 - 18 October 2003, vol.3, pp.2075-2087

Academic and Administrative Experience

2023 - Continues Toplumsal Katkı Komisyonu Üst Kurul Üyesi Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2023 - Continues Toplumsal Katkı Komisyonu Üyesi Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2021 - Continues Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - Continues Birim Kalite Komisyonu Başkanı Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - Continues Vice Dean Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi
2016 - 2017 Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016 - 2017 Assistant Director of the Institute Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Courses

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Undergraduate, 2020 - 2021
OPTİK, Undergraduate, 2019 - 2020
OPTİK LABORATUVARI, Undergraduate, 2019 - 2020
FİZİKTE SOSYOBİLİMSEL KONULAR, Undergraduate, 2020 - 2021
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ, Undergraduate, 2020 - 2021
FİZİK EĞİTİMİNDE AKADEMİK YAZIM VE YAYIMLAMA METODOLOJİSİ, Postgraduate, 2019 - 2020
PROBLEM ÇÖZME MERKEZLİ FİZİK EĞİTİMİ , Undergraduate, 2019 - 2020
SEÇMELİ-II (FİZİK DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ), Undergraduate, 2018 - 2019
TEMEL FİZİK LABORATUVARI-II, Undergraduate, 2016 - 2017
TEMEL FİZİK (ELEKTRİK), Undergraduate, 2016 - 2017
TEMEL FİZİK LABORATUVARI-I, Undergraduate, 2016 - 2017
TEMEL FİZİK (MEKANİK), Undergraduate, 2016 - 2017

Advising Theses

Ünsal Y., CORRECTING OF MISCONCEPTIONS OF PHYSICS TEACHER CANDIDATES ABOUT MECHANICAL WAVES BY ESTIMATING – OBSERVING - EXPLAIN TECHNIQUE, Postgraduate, M.FIRAT(Student), 2023
Ünsal Y., EXAMINATION OF SECONDARY EDUCATION GRADE 10 STUDENTS' ATTITUDES TO PHYSICS COURSE ACCORDING TO SCHOOL TYPES, Postgraduate, M.CANLI(Student), 2023
Ünsal Y., Knowledge Levels and Attitudes of Physics Teachers about Peer Teaching, Postgraduate, G.SAYIN(Student), 2020
Ünsal Y., INVESTIGATION OF JOB SATISFACTION AND BURNOUT LEVELS OF PHYSICS TEACHERS IN TERMS OF DEMOGRAPHIC VARIABLES, Postgraduate, O.KANBUR(Student), 2020
Ünsal Y., Comparison of 2013 and 2017 Science Teaching Curriculum in the Context of Physics Subjects in Teachers' Views, Postgraduate, H.AKSOY(Student), 2019
Ünsal Y., Teacher Candidates’ Attitudes Towards Use of Peer Instruction Technique in Physics Courses, Postgraduate, D.YARIMKAYA(Student), 2018

Activities in Scientific Journals

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Editor, 2020 - Continues
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Scientific Committee Membership, 2020 - Continues
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, Editor, 2016 - Continues
Türkiye Eğitim Dergisi, Scientific Committee Membership, 2015 - Continues
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Scientific Committee Membership, 2012 - Continues
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Scientific Committee Membership, 2012 - Continues
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, Scientific Committee Membership, 2010 - Continues

Metrics





Research Areas

Social Sciences and Humanities, Education, Education in Natural Sciences, Education in Physics, Teacher Training, Teacher Training in Science and Math. at Second. Sch. Lev.

Representation and Promotion Activities

Institutional Representation, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu, Turkey, Ankara, 2022 - 2022

Non Academic Experience

TUBITAK, Eğitim Teknolojileri
Ministry, Milli Eğitim Bakanlığı, MEB
MEB