Biography
Prof. Dr. Yasin ÜNSAL,
1975 yılında Mersin’e bağlı Gülnar İlçesi’nde doğdu. İlk ve orta öğrenimini
Gülnar’da, lise öğrenimini Mersin’de tamamladı. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim
Fakültesi, Fizik Eğitimi Bölümü’nde lisans öğrenimini tamamlayarak, 1996 yılı
bahar döneminde lisans diplomasını aldı. Aynı yıl, G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü
Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisans Programını kazandı ve eş zamanlı
olarak Hatay İli Hassa İlçesi Koruhöyük Köyü’ne Sınıf Öğretmeni olarak atandı.
Sonraki iki yıl Ankara İli Keçiören İlçesi Mehmet Örücü İlköğretim Okulu’nda
olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında üç yıl
öğretmenlik yaptıktan sonra, 1 Eylül 1999 tarihinden itibaren Gazi Üniversitesi
Gazi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi
olarak çalışmaya başladı. Nükleer Enerji konulu Yüksek Lisansını 2000 yılında,
Fizik Eğitiminde Problem Çözme konulu doktora çalışmasını ise 2006 yılında
tamamladı.
Yasin ÜNSAL, Fizik
Eğitimi alanında 2012 yılında Doçent; 2018 yılında ise Profesör unvanını aldı.
Halen aynı birimde öğretim üyesi ve aynı zamanda Gazi Eğitim Fakültesi Dekan
Yardımcılığı görevinde bulunan araştırmacının, Fen ve Fizik Eğitimi konulu çok
sayıda yurt içi ve yurt dışı çeşitli bilimsel kongrelerde sunulmuş bildiri
sunumları, akademik dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır. Bunların
yanı sıra, Fen Eğitimi ile ilgili akademik kitaplarda Editörlük ve bölüm
yazarlıkları; özellikle Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen
Bilimleri ders kitaplarında Editörlük ve yazarlıkları bulunmaktadır.
Learning Knowledge
Associate Degree
2019 - 2023
|
Anadolu University, Açıköğretim Fakültesi, Hukuk Bölümü (Aöf), Turkey |
Doctorate
2000 - 2006
|
Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği (Dr), Turkey |
Postgraduate
1996 - 2000
|
Gazi University, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli), Turkey |
Undergraduate
1992 - 1996
|
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Turkey |
Foreign Languages
Certificates, Courses and Trainings
Dissertations
Academic Titles / Tasks
Professor
2018 - Continues
|
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi |
Associate Professor
2012 - 2018
|
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi |
Lecturer PhD
2006 - 2012
|
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi |
Research Assistant
1999 - 2006
|
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi |
Supported Projects
- Ünsal Y., Öğüt Ö., Project Supported by Other Official Institutions, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu İç Yapımlar Koordinatörlüğü: TRT Çocuk / Sürpriz Kutusu Programı İçerik Danışmanlığı, 2018 - 2018
- Ünsal Y., Aksoy H., Project Supported by Other Official Institutions, Milli Eğitim Bakanlığı & Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı / TÜBİTAK-Öğrenme Adımları Projesi, 2016 - 2016
- Ünsal Y., Aksoy H., Project Supported by Other Official Institutions, MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi Fen Bilimleri 4 ve 7 Sınıf Ders Kitaplarının Geliştirilmesi, 2014 - 2015
- Ünsal Y., Aksoy H., Project Supported by Other Official Institutions, MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi Fen Bilimleri 3 ve 6 Sınıf Ders Kitaplarının Geliştirilmesi, 2014 - 2015
- Ünsal Y., Kavak N., TUBITAK Project, Geleceğin Bilim İnsanları İçin Uygulamalı Bilim Okulu Projesi, 2014 - 2014
- Ünsal Y., Kaya Ş., Project Supported by Other Official Institutions, MEB & TÜBİTAK Eğitim Materyali Geliştirme İşbirliği Protokolü Ortak Projesi Fen Bilimleri 5 Sınıf Ders Kitabı Geliştirme Komisyonu, 2013 - 2013
- Ünsal Y., Moğol S., Project Supported by Higher Education Institutions, Öğrencilerin Fizik Konularına İlişkin Problem Çözme Başarılarını Arttırmaya ve Materyal Geliştirmelerine Yönelik Teknoloji Destekli Bir Laboratuar Dizaynı, 2004 - 2006
Awards
- Ünsal Y., Science Citation Index (SCI), Social Science Citation Index (SSCI) ve Arts and Humanities Index (AHCI)’e Kaynak Teşkil Eden Dergilerde Basılmış Makalelere Gazi Üniversitesi Rektörlüğünce Verilen Yayın Teşvik Ödülü / Ödül Alan makale: “Ünsal, Y. (2010). Differences Arising from Language in Perceiving Some Terms in Physics Education, H.U. Journal of Education, 39, 348–358.” , Gazi Üniversitesi Rektörlüğü Yayın Teşvik Ödülü, June 2011
- Ünsal Y., Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı Kapsamında; “Ünsal, Y. (2010). Differences Arising from Language in Perceiving Some Terms in Physics Education, H.U. Journal of Education, 39, 348–358.” makalesine TÜBİTAK tarafından verilen Teşvik Ödülü , Türkiye Bilimsel Ve Teknolojik Araştırma Kurumu (Tübitak) Yayın Teşvik Ödülü , May 2011
- Ünsal Y., 24 Haziran 1999 Tarih ve 166 Belge Numaralı, Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Tarafından Verilen Teşekkür Belgesi, Milli Eğitim Bakanlığı Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü , June 1999
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
-
Physics in Movies: Awareness Levels of Teacher CandidatesKızılcık H. Ş., Damlı V., Ünsal Y.EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION, vol.10, pp.681-690, 2014 (SSCI)
-
A Comparison of the Effects of Laboratory Method and Computer Simulations to Avoid Misconceptions in Physics EducationKolcak D. Y., Moğol S., Ünsal Y.EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, vol.39, pp.154-171, 2014 (SSCI)
-
LettersFricker H., Atkin J., Thomas G., ÜNSAL Y.Physics Education, vol.46, no.5, pp.628-629, 2011 (AHCI)
-
DIFFERENCES ARISING FROM LANGUAGE IN PERCEIVING SOME TERMS IN PHYSICS EDUCATIONUnsal Y.HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, pp.348-358, 2010 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
-
Problem Çözme ile Yaşamda Bir Üst Satıra Geçmek (2.Bölüm)Ünsal Y.Hoyraz (Aktüel Kültür ve Sanat Dergisi), no.10, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
Problem Çözme ile Yaşamda Bir Üst Satıra Geçmek (1.Bölüm)Ünsal Y.Hoyraz (Aktüel Kültür ve Sanat Dergisi), no.9, pp.42-43, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Fizik Konuları Bağlamında KarşılaştırılmasıAKSOY H., ÜNSAL Y.IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, vol.4, no.5, pp.232-254, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Fizik Konuları Bağlamında İçerik ve Ünite Organizasyonu Bakımından KarşılaştırılmasıAksoy H., Ünsal Y.Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), vol.5, no.3, pp.1-19, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
The analysis of papers presented in physics education congress: Sample of TurkeyÜnsal Y., Kızılcık H. Ş., Yarımkaya D.Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, vol.6, no.2, pp.173-196, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
-
Kuvvet ve Hareket Konusunun Öğretiminde Akran Öğretimi Tekniği Kullanımının 9. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumları Üzerindeki EtkisiYARIMKAYA D., ÜNSAL Y., TÖMAN U.Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.5, no.1, pp.16-32, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
-
Examination of Assessment and Evaluation Activities of Secondary School 9th and 10th Grade Physics Textbooks in Terms of Revised Bloom Taxonomy and Science Literacy Competence Levels: A Sample of TurkeyTÜRK O., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.European Journal of Education Studies, vol.5, no.1, pp.42-55, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
-
Kanada Singapur ve 2013 Türkiye Fizik Öğretim Programlarının İçerik ve Kazanımlar Açısından KarşılaştırılmasıTÜRK O., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.Eğitim ve Toplum Araştırmaları, vol.3, no.2, pp.31-46, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
Kanada Singapur ve 2013 Türkiye fizik öğretim programlarının içerik ve kazanımlar açısından karşılaştırılmasıTÜRK O., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.Eğitim ve toplum araştırmaları (JRES), vol.3, no.2, pp.31-46, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
PROBLEMS ENCOUNTERED BY COUNSELING TEACHERS WHILE PREPARING SCIENTIFIC PROJECTS SAMPLE OF TURKEYÜnsal Y.European Journal of Education Studies, vol.2, no.12, pp.92-111, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
GÖRSEL OKUMANIN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKDERSİ BAŞARILARINA ETKİSİ HAREKET KONUSU ÖRNEĞİEsra K. A., MOĞOL S., ÜNSAL Y.Batı Anadolu Eğitim Bilimleri, vol.6, no.11, pp.65-81, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
-
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İç Kaynaklı İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesiAdıgüzel Z., Karadağ M., Ünsal Y.Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , vol.6, no.4, pp.568-592, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
-
Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Ders Kitabının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda DeğerlendirilmesiKaradağ M., Dülgeroğlu İ., Ünsal Y.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.33, no.3, pp.549-568, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
-
Incorrect Applications of Archimedes PrincipleMOĞOL S., ÜNSAL Y.Lat. Am. J. Phys. Educ., vol.7, no.2, pp.167-170, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
-
The effect of the multiple intelligences theory on grade 9 students' academic achievement and retention of learning about heat, temperature, expansion and compressibility Çoklu Zekâ Kuraminin lise 1. Sinif öǧrencilerinin isi -sicaklik, Genleşme ve Sikiştirilabilirlik konularindaki akademik başarilarina ve öǧrenmenin kaliciliǧina etkisiErkaçan I., Moğol S., Ünsal Y.Journal of Turkish Science Education, vol.9, pp.65-78, 2012 (Scopus)
-
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Dış Kaynaklı İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesiAdıgüzel Z., Ünsal Y., Karadağ M.Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, no.18, pp.133-155, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
-
Çoklu Zekâ Kuramının Lise 1 Sınıf Öğrencilerinin Isı Sıcaklık Genleşme ve Sıkıştırılabilirlik Konularındaki Akademik Başarılarına ve Öğrenmenin Kalıcılığına EtkisiERKAÇAN İ., MOĞOL S., ÜNSAL Y.TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ, vol.9, no.2, pp.65-78, 2012 (Scopus)
-
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İş Tatmin Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesiAdıgüzel Z., Karadağ M., Ünsal Y.Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.2, no.4, pp.49-74, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
-
Determination of the Demographic Characteristics of Science and Technology Teachers: Sample of IstanbulAdiguzel Z., ÜNSAL Y., KARADAĞ M.PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI, vol.1, no.3, pp.29-37, 2011 (ESCI)
-
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Demografik Özelliklerinin Belirlenmesi: İstanbul ÖrneğiAdıgüzel Z., Ünsal Y., Karadağ M.Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol.1, no.3, pp.29-37, 2011 (ESCI)
-
A Simple Piece of Apparatus to Aid The Understanding of The Relationship Between Angular Velocity and Linear VelocityÜnsal Y.PHYSICS EDUCATION, vol.46, no.3, pp.265-269, 2011 (Scopus)
-
Fen Eğitiminde Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Problem Çözme Stratejileri ve Örnek Bir UygulamaÜNSAL Y., İsmet E.Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Dergisi, vol.10, no.1, pp.72-91, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
-
Görsel Okumanın Ortaöğretim Öğrencilerinin Küresel Aynalar ve Mercekler Konusundaki Başarılarına EtkisiKUVVETLİ ARPAGUŞ E., ÜNSAL Y., MOĞOL S.E-Journal of New World Sciences Academy, vol.6, no.3, pp.1972-1983, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
-
Problem Çözmedeki Anlam KarmaşasıÜnsal Y.Eğitişim, no.28, 2010 (Non Peer-Reviewed Journal)
-
Expectations of Primary Teachers and Inspectors about the New Science and Technology Curriculum in TurkeyÜnsal Y., Aksu Ö., Semercioğlu K.Journal of Turkish Science Education, vol.5, no.1, pp.90-100, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
-
Fen Eğitiminde Problem Çözme İle İlgili Açıklamalı KaynakçaÜnsal Y., Moğol S.Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, no.10, pp.70-81, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
-
An Example for the Effect of 5E Model on the Academic Success and Attitude Levels of Students: Inclined Projectile MotionIsmet E., Kanlı U., Ünsal Y.Journal of Turkish Science Education, vol.5, no.3, pp.47-59, 2008 (Scopus)
-
Student's evaluations concerned with problem-solving method in physics teaching Fizik öǧretiminde problem çözme yöntemi ile ilgili olarak öǧrencilerin deǧerlendirilmesiÜNSAL Y., MOĞOL S.Milli Egitim, no.172, pp.287-296, 2007 (Scopus)
-
Fizik Eğitiminde Problem Çözme İle İlgili Yazılı Kaynaklar DiziniÜnsal Y., Moğol S.Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, no.22, pp.80-88, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
-
Fizikte Karıştırılan İki Kavram: Isı ve SıcaklıkErgin İ., Ünsal Y.Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, vol.16, no.2, pp.186-199, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
-
5E Modeli nin Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Tutum Düzeylerine Etkisi Yatay Atış Hareketi Örneğiİsmet E., Ünsal Y., Tan M.Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.2, pp.1-15, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
-
Fizik Öğretiminde Problem Çözme Yöntemi ile İlgili Olarak Öğrencilerin DeğerlendirmeleriÜNSAL Y., MOĞOL S.Milli Eğitim Dergisi, no.172, pp.287-296, 2006 (Scopus)
-
Recently Science Curriculum Development Efforts In Turkey:General View Of Science Curriculum 1992 and 2000Ünsal Y.Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.4, no.2, pp.53-57, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
-
İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Fizik Dersi Akademik Başarısına EtkisiÜnsal Y., Moğol S.Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, no.40, pp.616-627, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
-
Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB Lise 1 Sınıf Fizik Ders Kitabının Eleştirel Olarak İncelenmesiÜnsal Y., Güneş B.Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.2, no.3, pp.305-321, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
-
Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 8 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir BakışÜNSAL Y., GÜNEŞ B.Gazi Universitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.11, no.2, pp.387-294, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
-
İlköğretim 6 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Fizik Konuları Yönünden İncelenmesiÜnsal Y., Güneş B.Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi, vol.23, no.3, pp.115-130, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
-
Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB İlköğretim 4 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir BakışÜnsal Y., Güneş B.Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi, vol.22, no.3, pp.107-120, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
-
Yükseköğretim Öğrencilerinin Temel Astronomi Konularındaki Bilgi Düzeylerinin Tespitine Yönelik Bir AraştırmaÜnsal Y., Güneş B., İsmet Ş.Gazi Universitesi Gazi Egitim Fakultesi Dergisi, vol.21, no.3, pp.47-60, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
-
Türkiye'nin Nükleer Enerjiye Geçiş Sürecinde Bilimsel ve Popüler Yaklaşımlarla Akkuyu Projesine Yönelik DeğerlendirmelerMoğol S., Ünsal Y.Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol.14, no.1, pp.171-180, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
Books & Book Chapters
-
Fizik Eğitiminde Problem ÇözmeÜnsal Y., Moğol S.İKSAD Yayınları, Ankara, 2020
-
Fizik Eğitiminde Akran ÖğretimiYARIMKAYA D., ÜNSAL Y.İKSAD Yayınları, Ankara, 2019
-
Geometrik OptikSEVEN S., UYSAL İ., ÜNSAL Y., KAYA ŞENGÖREN S., AYVACI H. Ş., EKE C., DOĞAN O., ŞEN H. C., YILMAZ SENEM B.in: Fizik 3, Hakan Şevki AYVACI, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.105-148, 2019
-
Geometrik Optik Problem ÇözümleriSeven S., Uysal İ., Ünsal Y., Kaya Şengören S., Ayvacı H. Ş., Eke C., Doğan O., Şen H. C., Yılmaz Senem B.in: Fizik 3 Problem Çözümleri, Hakan Şevki AYVACI, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.35-46, 2019
-
İlkokul Fen Bilimleri 3 (1., 2. ve 3. Kitaplar)Kaya O. N., Koca A., Tüysüz C., Özsevgeç T., Yürümezoğlu K., Selvi M., Balım A. G., Küçüközer H., Sarıçayır H., Şahin M., et al.MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2016
-
İlkokul Fen Bilimleri 4 (1., 2. ve 3. Kitaplar)Koca A., Kaya O. N., Ünsal Y., Tüysüz C., Yürümezoğlu K., Özsevgeç T., Selvi M., Erez M. E., Temiz B. K., Benli Özdemir E., et al.MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2016
-
Ortaokul Fen Bilimleri 6. Sınıf Ders KitabıÜnsal Y. (Editor)MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2015
-
Thermal properties of the substanceŞebnem K. İ., Küçüközer H., Tatar A., Özsevgeç T., Ünlü Yavaş P., Ünsal Y., Temiz B. K., Yavuz A., Kızılcık H. Ş.in: Genel Fizik III, Yasin ÜNSAL,Şebnem Kandil İNGEÇ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-29, 2014
-
Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf Ders Kitabı (1.Kitap)Kaya O. N. (Editor), Ünsal Y. (Editor), Balım A. G. (Editor), Tüysüz C. (Editor), Erdoğan M. (Editor)MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2013
-
Ortaokul Fen Bilimleri 5. Sınıf Ders Kitabı (2.Kitap)Kaya O. N. (Editor), Ünsal Y. (Editor), Balım A. G. (Editor), Tüysüz C. (Editor), Erdoğan M. (Editor)MEB Devlet Kitapları, Ankara, 2013
-
Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve YapımıÜNSAL Y., MOĞOL S.Pegem Akademi, Ankara, 2011
-
Doğru Akım DevreleriAyvacı H. Ş., Değirmenci S., Ersanlı C. C., Gümüş S., Kabadayı Ö., Kandil İngeç Ş., Karabulut B., Karaca İ., Öner F., Özdoğan T., et al.in: Genel Fizik II- Klasik Elektrik ve Manyetizma Teorisine Giriş, Mehmet Fatih TAŞAR,Metin ORBAY, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.150-182, 2009
-
Anadolu Öğretmen Liseleri Çıkışlı Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültelerindeki Akademik Performansları: Fizik Öğretmenliği Lisans ÖrneğiÜnsal Y.in: Öğretmen Okullarının 160. Yılı Özel Eseri, Nuri CANTÜRK,İ.Halil ALTUNOK ve Diğerleri, Editor, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü / Seviye Yayıncılık), İstanbul, pp.100-103, 2008
-
Fen Bilgisi Laboratuvar UygulamalarıDoğru M., Uşak M., Ünsal Y., Meriç G., Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.Pegem A Yayıncılık’a bağlı Öğreti, Ankara, 2005
-
Deneysel AktivitelerGüneş B., Özdemir İ., Temiz B. K., Gülçiçek Ç., Kanlı U., Ünsal Y., Tunç T.in: Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu-Fizik, Rahmi YAĞBASAN, Editor, Gazi Yayın Dağıtım, Ankara, pp.1-30, 2005
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
-
Fizik Öğretmenlerinin Derslerinde Akran Öğretimi Tekniğinin Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesiSayın G., Ünsal Y.5th International EMI Entrepreneurship Social Sciences Congress, Gostivar, Macedonia, 29 - 30 June 2020, pp.465-476
-
Ortaöğretim 12. Sınıf Öğrencilerinin Atom Kavramına Yönelik Zihinsel Modellerinin İncelenmesiSarıdaş N., Ünsal Y.5th International EMI Entrepreneurship Social Sciences Congress, Gostivar, Macedonia, 29 - 30 June 2020, pp.477-486
-
Fizik Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenler Bakımından İncelenmesiKanbur O., Ünsal Y.ULUSLARARASI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Bolu, Turkey, 17 - 19 February 2020, pp.550-556
-
2017 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı İle 2013 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Fizik Konuları Bakımından KarşılaştırılmasıAKSOY H., ÜNSAL Y.X. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi-Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (FTMM) Eğitiminde Mükemmellik Arayışı), Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018
-
Türkiye’de Düzenlenen 2013, 2015 ve 2017 Fizik Eğitimi Kongrelerinin İçerik AnaliziKızılcık H. Ş., Ünsal Y., Yarımkaya D.27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018
-
Akran Öğretimi Tekniğinin 9. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumlari Üzerindeki EtkisiYarımkaya D., Ünsal Y., Töman U.III. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 14 - 16 September 2017, pp.26
-
Fizik Eğitiminde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Akademik Başarı ve Tutum Üzerindeki EtkileriKÜÇÜKAY S., ÜNSAL Y.II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 10 - 12 September 2015
-
2005 Yılı Fen ve Teknoloji ve 2013 Yılı Fen Bilimleri Eğitim Programlarının Fen Okuryazarlık Boyutları Açısından Karşılaştırmalı AnaliziÜnsal Y.VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Turkey, 5 - 08 June 2014, pp.476-486
-
2007 ve 2013 Yılları Fizik Dersi Öğretim Programlarının Ünite Organizasyonları Açısından KarşılaştırılmasıTürk O., Karadağ M., Ünsal Y.XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014
-
Proje Rehber Öğretmenlerinin Bilimsel Proje Hazırlama Sürecinde Karşılaştıkları Temel Sorunlar ve Çözüm ÖnerileriÜnsal Y.VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Turkey, 5 - 08 June 2014
-
Avustralya, İrlanda, Finlandiya, Kanada, Singapur, Yeni Zelanda ve Türkiye’deki Fen Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak AnaliziERDOĞAN M., BALIM A. G., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., ÜNSAL Y., BENLİ ÖZDEMİR E.III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK), Gaziantep, Turkey, 7 - 09 May 2014
-
SWOT Analysis of Turkish 4th to 8th Grade Science and Technology Course CurriculumBalım A. G., Erdoğan M., Kaya O. N., Tüysüz C., Ünsal Y.2nd World Conference on New Trends in Science Education-Science Education in The Face of Social Change, Krakow, Poland, 2 - 05 July 2013
-
An Example of Informal Education: Physics on Motion Picture ScreenDamlı V., Kızılcık H. Ş., Ünsal Y.III. International Congress of Educational Research / Life-Long Learning and Informal Education , Girne, Cyprus (Kktc), 4 - 07 May 2011, pp.269-282
-
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı Derslerinde Üretilen Üç Boyutlu Nesnelerin Değerlendirilmesinde Kullanılabilecek Bir Ölçek ÖnerisiÜnsal Y.2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey, 27 - 29 April 2011, pp.817-822
-
İnformal Eğitime Bir Örnek Beyaz Perdedeki FizikDamlı V., Kızılcık H. Ş., Ünsal Y.The 3rd International Congress Of Educational Research, Girne, Cyprus (Kktc), 4 - 07 May 2011
-
Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarının Bilimsel Model ve Modellemeler Bakımından Analizi: Türkiye’de Okutulan Fizik Ders Kitapları ÖrneğiÜnsal Y., Ergin İ., Kızılcık H. Ş.The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Turkey, 1 - 03 May 2009, no.356
-
Rutin Problemlerle Yapılan Ölçme-Değerlendirme Etkinliklerinde Çözümün Değerlendirilmesinde Analitik Derecelendirme Ölçeklerinin Kullanımına Bir Örnek: Fizik Eğitiminde Problem Çözme UygulamalarıÜnsal Y., Moğol S.1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (EPOD), Ankara, Turkey, 14 - 16 May 2008, vol.1, pp.573-581
-
Türkiye’nin Nükleer Enerjiye Geçiş Sürecinde Akkuyu Tercihinin Değerlendirilmesi ve Projede Gelinen Son NoktaÜnsal Y., Moğol S.Mersin Sempozyumu , Mersin, Turkey, 19 - 22 November 2008, vol.1, pp.244-260
-
Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarının Bilimsel Model ve Modellemeler Bakımından Analizi Türkiye de Okutulan Fizik Ders Kitapları ÖrneğiÜNSAL Y., İSMET E., KIZILCIK H. Ş.The 1st International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Turkey, 1 - 03 May 2009
-
Fizik Öğretmeni Adaylarının Bazı Eş Anlamlı Fizik Kavramlarını Algılama Düzeyleri ve Kullanım Tercihleri Bir Durum ÇalışmasıKızılcık H. Ş., Ünsal Y.VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008
-
Fizik Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Mezun Oldukları Lise Türünün Problem Çözme Yöntemine Yönelik Tutum ve Değerlendirmelerine Etkisi Var mıdır?Ünsal Y., Moğol S.VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006, vol.2, pp.852-855
-
Yükseköğretim Birinci Sınıfta Öğrenim Gören Öğrencilerin Mezun Oldukları Genel Lise ve Dengi Okul Türlerinin Sahip Oldukları Fizik Kavram Bilgilerine EtkisiÜnsal Y., Moğol S.VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006, vol.2, pp.879-883
-
Fizik Eğitimi Problem Çözme Uygulamalarında Kullanılması Önerilen Zengin İçerikli ProblemlerÜnsal Y., Moğol S.VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006, vol.2, pp.874-878
-
Fizik Öğretiminde Problem Çözme Yöntemi Hakkında Öğrenci DeğerlendirmeleriMoğol S., Ünsal Y.XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 15 - 18 October 2003, vol.3, pp.2075-2087
Academic and Administrative Experience
2023 - Continues | Toplumsal Katkı Komisyonu Üst Kurul Üyesi | Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi |
2023 - Continues | Toplumsal Katkı Komisyonu Üyesi | Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi |
2021 - Continues | Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi | Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi |
2020 - Continues | Birim Kalite Komisyonu Başkanı | Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi |
2020 - Continues | Vice Dean | Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi |
2016 - 2017 | Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi | Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
2016 - 2017 | Assistant Director of the Institute | Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
Courses
Advising Theses
Activities in Scientific Journals
Metrics