Eğitim Bilgileri
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim A.B.D., Türkiye
2018 - 2021
2018 - 2021Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye
2014 - 2018
2014 - 2018Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
ergenlerde duygu düzenleme becerisi, algılanan ebeveyn kontrolü ve siber zorbalık statülerinin okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığı
Anadolu Üniversitesi
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022TONI 4 ZEKA TESTİ UYGULAYICI EĞİTİMİ\TONI 4 INTELLIGENCE TEST PRACTITIONER TRAINING
Ölçme ve Değerlendirme
Gebze Teknik Üniversitesi
2021
2021Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Eğitim Gören Öğrenciler için Proje Hazırlama Kursu\Project Preparation Course for Graduate Students in Educational Sciences
Proje Yönetimi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
2021
2021Lisansüstü Eğitim Gören Araştırmacılara Yönelik Uygulamalı Nicel Veri Analizi Eğitimi\Applied Quantitative Data Analysis Training for Graduate Researchers
Veri Analizi
Hasan Kalyoncu Üniversitesi
2020
2020Aile Danışmanlığı\ Family Counseling
Mesleki Eğitim
Yıldız Teknik Üniversitesi
2020
2020Objektif Çocuk Testleri Uygulayıcı Eğitimi\Objective Child Tests Practitioner Training
Mesleki Eğitim
Türk PDR Derneği
Araştırma Alanları
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAraştırmacı
Baylor University, School of Education, Center for Gifted Education and Talent Development
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. Self-Regulation as a Mediator Between Social Skills and School Attachment in Gifted Middle School Students
Ağaya A., Akdağ F., Çitil M.
Journal of Advanced Academics
, sa.1, ss.1-25, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20242. Özel Yetenekli Öğrencilerin Akademik Benlik Algılarında Büyük Balık Küçük Gölet Etkisi: Bir Sistematik Alanyazın Taraması
Ağaya A., Tan S.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.43, sa.1, ss.61-80, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Çocuklar İçin Felsefe ile İlgili Akademik Yayınların Bibliyometrik Haritalama Analizi
Kahraman E., Ağaya A., Akgül S.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.2, ss.133-150, 2024 (TRDizin)
2023
20234. Özel Yetenek Merkezlerinin Karşılaştırılmalı İncelenmesi
Ağaya A., Tan S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.435-453, 2023 (ESCI, TRDizin)
2023
20235. Özel Yetenekli Öğrencilerin BİLSEM’lerde Sergiledikleri Davranış Problemleri ve Yapılan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmaları
Ağaya A., Akçayır I., Çitil M.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi
, sa.56, ss.384-409, 2023 (TRDizin)
2020
20206. Üstün Yetenekliler Danışmanlık Modelleri: Çocuklar, Ergenler ve Genç Yetişkinler
Ağaya A.
Çocuk ve Medeniyet Dergisi , cilt.5, sa.10, ss.531-534, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Ayrı Okullar: Amerika’daki Üstün Yetenekliler Okullarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Çitil M., Ersoy Sağlik S., Özdemir Kiliç M., Ağaya A.
Çocuk ve Medeniyet , cilt.5, sa.10, ss.257-280, 2020 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. The Impact of Talent Search Programs: A Scoping Review on Student Outcomes
Günel N. A., Hulsey D., Ruiz Buentello B., Torres D., Kettler T., Ağaya A., et al.
National Association for Gifted Children, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20252. Measuring Academic Self-Concept In High Ability Students
Kettler T., Günel N. A., Ağaya A., Ruiz Buentello B.
National Association for Gifted Children, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20253. School Attachment and Inclusive Talent Development Among Low-income, High-ability Students in a University-Based Talent Identification Program: An Observational Study
Ağaya A., Mcıntosh K.
National Association for Gifted Children, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)
2024
20244. EBEVEYNLER TANILAMA SÜRECİNİN NERESİNDE?
Kavruk S. Z., Ağaya A., Kılınç Ş.
9. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2024
20245. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKULA BAĞLANMA VE DUYGU DÜZENLEME ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Ağaya A., Çitil M.
9. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2023
20236. ÜSTÜN YETENEK VE ÇALIŞAN BELLEK İLE İLGİLİ BİLİMSEL YAYINLARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
Kahraman E., Ağaya A.
8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2023
20237. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MİZAH TARZLARIYLA AKRAN ZORBALIĞI STATÜLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Ağaya A., Çitil M.
8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2023
20238. ÜSTÜN ZEKÂLI/YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE MENTÖRLÜK PROGRAMLARININ KULLANILMASINA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ
Ağaya A., Kılınç Ş., Kan A.
8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2022
20229. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKULA BAĞLANMA DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN ÇOKLU REGRESYON VE ARACILIK TEMELLİ İNCELENMESİ
Ağaya A., Biber D. B., Akdağ F., Çitil M.
4.ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 25 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Özel Yetenekli Öğrencilerin Akademik Benlik Algılarında Büyük Balık Küçük Gölet Etkisi: Bir Sistematik Alanyazın Taraması
Ağaya A., Tan S.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2022
202211. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Zenginleştirme Uygulamalarının Etkisi: Bir Sistematik Literatür Taraması
Kılınç Ş., Ağaya A.
VII. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2022
202212. Yurtdışındaki Özel Yetenek Merkezlerinin Karşılaştırılması
Ağaya A., Tan S.
VII. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, ss.6-8, (Özet Bildiri)
2022
202213. Özel Yetenekli Öğrencilerin BİLSEM’lerde Yaşadıkları Davranış Problemleri ve Yapılan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmaları
Ağaya A., Akçayır I., Çitil M.
VII. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, ss.4-6, (Özet Bildiri)
2021
202114. Ergenlerde Duygu Düzenleme Becerisi, Algılanan Ebeveyn Kontrolü ve Siber(Sanal) Zorbalik Statülerinin Okula Bağlanma Düzeylerini Yordayıcılığı
Ağaya A., Duy B.
22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Muş, Türkiye, 7 - 10 Ekim 2021, sa.2021000553, ss.70-71, (Özet Bildiri)
2020
202015. Basında Üstün Yetenekliler: Haberler Üzerine İçerik Analizi
Çitil M., Ersoy Sağlik S., Ağaya A.
3. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Kapsayıcı Sınıflarda Öğretimin Farklılaştırılması ve Zenginleştirilmesi
Ağaya A., Şakar S. N.
Kapsayıcı Eğitim Ortamlarında Akademik Becerilerin Desteklenmesi, Hanifi Sanır, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.53-83, 2022
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024
Okuma Güçlüğünün Önlenmesi: Müdahaleye Tepki Modeli - II. Kademe Uygulaması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Özmen E. R. (Yürütücü), Doğanay Bilgi A., Demir E., Karasu H. P., Sanır H.
2021 - 2023
2021 - 2023Right Decisions for Effective Education-Strengthen Education for All Children!
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Aykut Ç. (Yürütücü), Karasu N., Karaahmetoğlu B., Akçayır İ., Demirtaş Ş., Ağaya A.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
31 Temmuz 2021 - 08 Ağustos 2021
31 Temmuz 2021 - 08 Ağustos 2021Developing the Future of Gifted Education
İzleyici / Dinleyici
Kentucky-Amerika Birleşik Devletleri
27 Şubat 2021 - 27 Şubat 2021
27 Şubat 2021 - 27 Şubat 2021