Arş. Gör. AYŞIL AĞAYA


Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Üstün Zekalılar Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Sosyal ve Beşeri Bilimler, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Özel Eğitim

E-posta: aysilagaya@gazi.edu.tr
Web: https://avesis.gazi.edu.tr/10407
Posta Adresi: Beşevler, Emniyet Mahallesi, Bandırma Cd Gazi Eğitim Fakültesi F Blok Oda no :311 No: 6/32, 06560 Yenimahalle/Ankara

Metrikler

Yayın

23

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scholar)

2

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

5

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

2

Proje

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim A.B.D., Türkiye

2018 - 2021

2018 - 2021

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye

2014 - 2018

2014 - 2018

Lisans

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Yüksek Lisans

ergenlerde duygu düzenleme becerisi, algılanan ebeveyn kontrolü ve siber zorbalık statülerinin okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığı

Anadolu Üniversitesi

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2022

2022

TONI 4 ZEKA TESTİ UYGULAYICI EĞİTİMİ\TONI 4 INTELLIGENCE TEST PRACTITIONER TRAINING

Ölçme ve Değerlendirme

Gebze Teknik Üniversitesi

2021

2021

Eğitim Bilimleri Alanlarında Lisansüstü Eğitim Gören Öğrenciler için Proje Hazırlama Kursu\Project Preparation Course for Graduate Students in Educational Sciences

Proje Yönetimi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi

2021

2021

Lisansüstü Eğitim Gören Araştırmacılara Yönelik Uygulamalı Nicel Veri Analizi Eğitimi\Applied Quantitative Data Analysis Training for Graduate Researchers

Veri Analizi

Hasan Kalyoncu Üniversitesi

2020

2020

Aile Danışmanlığı\ Family Counseling

Mesleki Eğitim

Yıldız Teknik Üniversitesi

2020

2020

Objektif Çocuk Testleri Uygulayıcı Eğitimi\Objective Child Tests Practitioner Training

Mesleki Eğitim

Türk PDR Derneği

Araştırma Alanları

Üstün Zekalılar Öğretmenliği

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Araştırmacı

Baylor University, School of Education, Center for Gifted Education and Talent Development

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Makaleler

Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. The Impact of Talent Search Programs: A Scoping Review on Student Outcomes

Günel N. A., Hulsey D., Ruiz Buentello B., Torres D., Kettler T., Ağaya A., et al.

National Association for Gifted Children, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)

2025

2025

2. Measuring Academic Self-Concept In High Ability Students

Kettler T., Günel N. A., Ağaya A., Ruiz Buentello B.

National Association for Gifted Children, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)

2025

2025

3. School Attachment and Inclusive Talent Development Among Low-income, High-ability Students in a University-Based Talent Identification Program: An Observational Study

Ağaya A., Mcıntosh K.

National Association for Gifted Children, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)

2024

2024

4. EBEVEYNLER TANILAMA SÜRECİNİN NERESİNDE?

Kavruk S. Z., Ağaya A., Kılınç Ş.

9. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKULA BAĞLANMA VE DUYGU DÜZENLEME ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Ağaya A., Çitil M.

9. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2024, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. ÜSTÜN YETENEK VE ÇALIŞAN BELLEK İLE İLGİLİ BİLİMSEL YAYINLARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Kahraman E., Ağaya A.

8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MİZAH TARZLARIYLA AKRAN ZORBALIĞI STATÜLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Ağaya A., Çitil M.

8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. ÜSTÜN ZEKÂLI/YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE MENTÖRLÜK PROGRAMLARININ KULLANILMASINA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ

Ağaya A., Kılınç Ş., Kan A.

8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKULA BAĞLANMA DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN ÇOKLU REGRESYON VE ARACILIK TEMELLİ İNCELENMESİ

Ağaya A., Biber D. B., Akdağ F., Çitil M.

4.ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 25 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Özel Yetenekli Öğrencilerin Akademik Benlik Algılarında Büyük Balık Küçük Gölet Etkisi: Bir Sistematik Alanyazın Taraması

Ağaya A., Tan S.

32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Zenginleştirme Uygulamalarının Etkisi: Bir Sistematik Literatür Taraması

Kılınç Ş., Ağaya A.

VII. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2022

2022

12. Yurtdışındaki Özel Yetenek Merkezlerinin Karşılaştırılması

Ağaya A., Tan S.

VII. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, ss.6-8, (Özet Bildiri)

2022

2022

13. Özel Yetenekli Öğrencilerin BİLSEM’lerde Yaşadıkları Davranış Problemleri ve Yapılan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmaları

Ağaya A., Akçayır I., Çitil M.

VII. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, ss.4-6, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. Ergenlerde Duygu Düzenleme Becerisi, Algılanan Ebeveyn Kontrolü ve Siber(Sanal) Zorbalik Statülerinin Okula Bağlanma Düzeylerini Yordayıcılığı

Ağaya A., Duy B.

22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Muş, Türkiye, 7 - 10 Ekim 2021, sa.2021000553, ss.70-71, (Özet Bildiri)

2020

2020

15. Basında Üstün Yetenekliler: Haberler Üzerine İçerik Analizi

Çitil M., Ersoy Sağlik S., Ağaya A.

3. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Kapsayıcı Sınıflarda Öğretimin Farklılaştırılması ve Zenginleştirilmesi

Ağaya A., Şakar S. N.

Kapsayıcı Eğitim Ortamlarında Akademik Becerilerin Desteklenmesi, Hanifi Sanır, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.53-83, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2022 - 2024

2022 - 2024

Okuma Güçlüğünün Önlenmesi: Müdahaleye Tepki Modeli - II. Kademe UygulamasıSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Özmen E. R. (Yürütücü), Doğanay Bilgi A., Demir E., Karasu H. P., Sanır H.

2021 - 2023

2021 - 2023

Right Decisions for Effective Education-Strengthen Education for All Children!

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

Aykut Ç. (Yürütücü), Karasu N., Karaahmetoğlu B., Akçayır İ., Demirtaş Ş., Ağaya A.


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

31 Temmuz 2021 - 08 Ağustos 2021

31 Temmuz 2021 - 08 Ağustos 2021

Developing the Future of Gifted Education

İzleyici / Dinleyici

Kentucky-Amerika Birleşik Devletleri

27 Şubat 2021 - 27 Şubat 2021

27 Şubat 2021 - 27 Şubat 2021

1. Ulusal Kariyer Psikolojik Danışmanlığı

İzleyici / Dinleyici

Ankara-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1