Anadolu güzel sanatlar liseleri 9. sınıf piyano dersi öğretim programında yer alan kazanımlara ulaşılma durumları (Osmaniye Abdurrahman Keskiner Güzel Sanatlar Lisesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BURÇİN KORKMAZ KAVUKLU

Danışman: Nuray Özen

Özet:

Bu araştırmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri 9. sınıf piyano dersi öğretim programında 

yer  alan  kazanımlara  ulaşılma  düzeylerinin  saptanması  amaçlanmıştır.  Bu  amaca  ulaşmak 

için,   örneklerm   olarak   Osmaniye   Abdurrahman   Keskiner   Güzel   Sanatlar   Lisesinde 

öğretmen  ve  öğrenciler  ile  görüşmeler  yapılmış  olup,  örneklem  öğrenci  grubuna,  bilişsel 

kazanımlara  yönelik  "Bilgi  Testi"  ve  devinişsel  kazanımlara  yönelik  "Beceri  Testi" 

uygulanmıştır.  Öğretmen ve öğrenci görüşmeleri sonucunda, haftalık piyano ders saatinin 

yetersiz   kaldığı   ve   okulun   fiziki   şartlarının   öğrenciler   açısından   yeterli   olmadığı 

görülmüştür.  Bilgi  ve  beceri  testlerinin  değerlendirilmesi  sonucunda,  AGSL'de  uygulanan 

piyano  dersinin  bilişsel  kazanımlarının  gerçekleşme  düzeyi  "yeterli  öğrenme  düzeyi" 

olarak,   devinişsel   kazanımların   gerçekleşme   düzeyinin   "geçerli   öğrenme   düzeyi"ne 

ulaşamadığı bulunmuştur. 

 

Anahtar Kelimeler  : Müzik, piyano, Güzel Sanatlar Lisesi, Öğretim Programı 

Sayfa Adedi    : xv+121 sayfa