Doç. Dr. SEVİNÇ NİHAL YEŞİLOĞLU


Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Kimya Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

E-posta: nihalatalay@gazi.edu.tr
İş Telefonu: +90 202 160 1
Web: https://avesis.gazi.edu.tr/nihalatalay
Ofis: Hersek 232-B
Posta Adresi: nihalatalay@gazi.edu.tr

Metrikler

Yayın

44

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

18

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

17

Proje

7

Tez Danışmanlığı

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2007 - 2014

2007 - 2014

Doktora

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2004 - 2007

2004 - 2007

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

Fen derslerindeki pratik çalışmalarda epistemoloji ve bilimin doğası anlayışları: Kimya öğretimi örneği

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2007

2007

Yüksek Lisans

Gazlar konusunun lise öğrencilerine bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı yöntem ile öğretimi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2005 - Devam Ediyor

2005 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2005 - Devam Ediyor

2005 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Eleştirel Düşünme

Bilim Tarihi ve Felsefesi

Proje Hazırlama

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Makaleler

Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (4)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

3. THE USE OF PHET SIMULATIONS IN GENERAL CHEMISTRY COURSES DURING THECOVID-19 OUTBREAK AND INVESTIGATION OF THE VIEWS OF FIRST GRADEUNDERGRADUATE STUDENTS

Yeşiloğlu S. N., Altun Y.

INTERNATIONAL DIGITAL TRANSFORMATION CONFERENCE IN SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ OTANTİK SORGULAYICI-ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRETİM ANLAYIŞLARININ GELİŞTİRİLMESİ

YEŞİLOĞLU S. N.

International Symposium on Social Sciences and Educational Sciences, Türkiye, 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ YANMA VE OKSİDASYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ TEŞHİSİ VE GİDERİLMESİ

YEŞİLOĞLU S. N.

10th INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES - HUMANITIES AND EDUCATION, Türkiye, 16 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Development of Pre-Service Teachers Nature of Science Understanding During Learning cycle-based PCK-enriched Professional Development for Teaching Nature of Science

YEŞİLOĞLU S. N., DEMİRDÖĞEN B., KÖSEOĞLU F.

2017 International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. BİLİM TARİHİ İLE KİMYA VE BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ: ATMOSFER BASINCININ KEŞFİNE YOLCULUK

YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.

2nd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

11. What Pre Service Teachers Know About Their ProfessionalKnowledge Base

DEMİRDÖĞEN B., YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.

ECER 2015 "Education and Transition - Contributions from Educational Research", Budapest, Macaristan, 7 - 08 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2011

2011

13. A Reflective Approach to Project Based Instruction in Constructivist Science Methods Course for Preservice Chemistry Teachers

YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın/Kuşadası, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

14. The Effects of Explicit Reflective Teaching on High School Science Teachers Views of Nature of Science

YEŞİLOĞLU S. N., TÜMAY H., KÖSEOĞLU F.

The Second East Asian International Conference on Teacher Education Research, Hong Kong, Hong Kong, 15 - 17 Aralık 2010, ss.125, (Özet Bildiri)

2010

2010

15. Teaching Nature of Science Implicitly by Integrated School with Historical Activities

YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.

International Conference of Education,Research and Innovation-ICERI, Madrid, İspanya, 15 - 17 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

17. Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilimin Doğası Öğretimi Mesleki Gelişim Paketi

KÖSEOĞLU F., TÜMAY H., YEŞİLOĞLU S. N., ALTUN Y.

IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

18. Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilimin Doğası Öğretimi Mesleki Gelişim Paketi Genel Bakış

KÖSEOĞLU F., TÜMAY H., YEŞİLOĞLU S. N., ALTUN Y.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.129, (Özet Bildiri)

2009

2009

19. Enhancing Prospective Teachers Views on Nature of Science Within a Social Context

YEŞİLOĞLU S. N., DEMİRDÖĞEN B., KÖSEOĞLU F.

Eureopean Science Education Research Association-ESERA Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

20. Teaching Mythless Nature of Science

TAŞDELEN U., YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.

Eureopean Science Education Research Association-ESERA Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

21. Effects of Argumantation Based Instruction of Gases on 10th Grade Turkish Students Conceptual Understandings Achievements and Attitudes Towards Chemistry

KÖSEOĞLU F., YEŞİLOĞLU S. N.

Internatioanal Organization for Science and Techonology Education. (XIII. IOSTE Symposium, The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, Aydın/Kuşadası, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

22. Using Concept Maps To Explore Pre Service Chemistry Teachers Conceptual Understandings About Scientific Inquiry as a Subject Matter

YEŞİLOĞLU S. N., ALTUN Y., KÖSEOĞLU F.

3rd International Conference on Concept Mapping, Tallinn, Estonya, 22 - 25 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

23. Bilimsel Bilgiyi ve Sorgulayıcı Araştırmayı Bilimin Doğasının Bir Boyutu Olarak Nasıl Öğretebiliriz Açık Düşündürücü Yaklaşım

YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

24. Examining The Effects Of Argumentation Based Teaching Strategies on Secondary Turkish Students Understandings of Nature of Science

KÖSEOĞLU F., YEŞİLOĞLU S. N.

9th ECRICE - European Conference on Research in Chemical Education, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

25. A Case Study on the Reflections of a Chemistry Teacher in an Action Research Focusing on Implementing Argumentation

KÖSEOĞLU F., TÜMAY H., YEŞİLOĞLU S. N.

The Fifth International Conference on Teacher Education: Teacher Education at a Crossroads, Tel-Aviv-Yafo, İsrail, 25 - 28 Haziran 2007, ss.128, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

3. Argümana Dayalı Sorgulayıcı Araştırma İle Fen Öğretimi

Yeşiloğlu S. N., Demirdöğen B.

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri (Güncel Öğretim Programlarıyla Uyumlu PISA-TIMSS Soru Örnekleriyle İlişkilendirilmiş), Ahmet Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.85-120, 2018

2015

2015

4. Argümantasyon İle Kimya Öğretimi

Demirdöğen B., Yeşiloğlu S. N., Köseoğlu F.

KİMYA ÖĞRETİMİ Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.417-444, 2015

2015

2015

5. Bilimin Doğası Anlayışlarının Kimya Öğretim Etkinlikleri İle Geliştirilmesi

KÖSEOĞLU F., YEŞİLOĞLU S. N.

KİMYA ÖĞRETİMİ Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.563-594, 2015