Eğitim Bilgileri
2007 - 2014
2007 - 2014Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Fen derslerindeki pratik çalışmalarda epistemoloji ve bilimin doğası anlayışları: Kimya öğretimi örneği
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007
2007Yüksek Lisans
Gazlar konusunun lise öğrencilerine bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı yöntem ile öğretimi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (4)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (2)
2021
20211. An investigation of nature of science views of science teachers in project schools in Turkey
Yeşiloğlu S. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.13, sa.3, ss.3021-3041, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Examining Pre-Service Teachers’ Views about Online Chemistry Laboratory Learning Experiences Amid the Covid-19 Pandemic
YEŞİLOĞLU S. N., GENÇER S., EKİCİ F., Işık B.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.18, ss.108-124, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
20213. Development and Use of Flowcharts for Identifying Types of Isomers and Naming Coordination Compounds
Yeşiloğlu S. N., Turan Oluk N., Tufan Y.
Journal of Chemical Education
, cilt.98, ss.1988-1996, 2021 (SCI-Expanded)
2020
20204. Epistemological problems underlying pre-service chemistry teachers' aims to use practical work in school science
YEŞİLOĞLU S. N., Koseoglu F.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.21, sa.1, ss.154-167, 2020 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2019
20195. Investigation of pre-service chemistry teachers' understanding of radioactive decay: a laboratory modelling activity
Yeşiloğlu S. N.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.20, sa.4, ss.862-872, 2019 (SCI-Expanded, Scopus)
2010
20106. Farklı Branşlardaki Alan Öğretmenlerinin Sosyal Yapılandırıcı Yaklaşımla Bilim Anlayışlarının Geliştirilmesi
Özdem Yılmaz Y., Demirdöğen B., Yeşiloğlu S. N., Kurt M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.4, ss.263-292, 2010 (TRDizin)
2010
20107. Bilimin Doğası Öğretiminde İlk Adım Yeni Toplum Etkinliği ve Uygulanışı Üzerine Tartışmalar
Yeşiloğlu S. N., Demirdöğen B., Köseoğlu F.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.4, ss.163-186, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
20108. Bilim Hakkında Ahmet İnam ile Görüşmeler ve Bilimin Doğası Öğretimi Üzerine Yorumlar
YEŞİLOĞLU S. N., DEMİRDÖĞEN B., KÖSEOĞLU F.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.4, ss.1-39, 2010 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Koordinasyon Bileşiklerinde İzomerlik ve Adlandırma-Bölüm 2: Adlandırma için Akış Şemasının Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Hatalarının Belirlenmesi
TURAN OLUK N., YEŞİLOĞLU S. N., TUFAN Y.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. Koordinasyon Bileşiklerinde izomerlik ve adlandırma -Bölüm 1: İzomerliğin Belirlenmesi için Akış şemalarının Geliştirilmesi
YEŞİLOĞLU S. N., TURAN OLUK N.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2021
2021
20213. THE USE OF PHET SIMULATIONS IN GENERAL CHEMISTRY COURSES DURING THECOVID-19 OUTBREAK AND INVESTIGATION OF THE VIEWS OF FIRST GRADEUNDERGRADUATE STUDENTS
Yeşiloğlu S. N., Altun Y.
INTERNATIONAL DIGITAL TRANSFORMATION CONFERENCE IN SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
20214. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ OTANTİK SORGULAYICI-ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRETİM ANLAYIŞLARININ GELİŞTİRİLMESİ
YEŞİLOĞLU S. N.
International Symposium on Social Sciences and Educational Sciences, Türkiye, 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20215. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ YANMA VE OKSİDASYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ TEŞHİSİ VE GİDERİLMESİ
YEŞİLOĞLU S. N.
10th INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES - HUMANITIES AND EDUCATION, Türkiye, 16 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2019
20196. FEN DERSLERİNDEKİ PRATİK ÇALIŞMALARDA BİLİM EPİSTEMOLOJİSİ VE DOĞASI ANLAYIŞLARI: KİMYA ÖĞRETİMİ ÖRNEĞİ
YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2017
20177. Development of Pre-Service Teachers Nature of Science Understanding During Learning cycle-based PCK-enriched Professional Development for Teaching Nature of Science
YEŞİLOĞLU S. N., DEMİRDÖĞEN B., KÖSEOĞLU F.
2017 International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. BİLİM TARİHİ İLE KİMYA VE BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ: ATMOSFER BASINCININ KEŞFİNE YOLCULUK
YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
2nd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2015
20159. Özel Öğretim Yöntemleri Dersi için Pedagojik Alan Bilgisi Odaklı Yeni Bir Model Geliştirme Kimya Öğretimi Örneği
KÖSEOĞLU F., YEŞİLOĞLU S. N., DEMİRDÖĞEN B., KÜÇÜKER S.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201510. Kimya Öğretmen Adaylarının Bilimdeki Anormal Veriler İle İlgili Epistemolojik Görüşlerinin İncelenmesi ve Geliştirilmesi
YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
IV.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201511. What Pre Service Teachers Know About Their ProfessionalKnowledge Base
DEMİRDÖĞEN B., YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
ECER 2015 "Education and Transition - Contributions from Educational Research", Budapest, Macaristan, 7 - 08 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2012
201212. Öğretmenlerin Bilimin Doğası ve Öğretimi İle İlgili Katıldıkları Hizmetiçi Eğitimin Öğrencilerin Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkisi
YEŞİLOĞLU S. N., KÜÇÜKER S., TAŞDELEN U., KÖSEOĞLU F.
X. Ulusal Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
201113. A Reflective Approach to Project Based Instruction in Constructivist Science Methods Course for Preservice Chemistry Teachers
YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın/Kuşadası, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201014. The Effects of Explicit Reflective Teaching on High School Science Teachers Views of Nature of Science
YEŞİLOĞLU S. N., TÜMAY H., KÖSEOĞLU F.
The Second East Asian International Conference on Teacher Education Research, Hong Kong, Hong Kong, 15 - 17 Aralık 2010, ss.125, (Özet Bildiri)
2010
201015. Teaching Nature of Science Implicitly by Integrated School with Historical Activities
YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
International Conference of Education,Research and Innovation-ICERI, Madrid, İspanya, 15 - 17 Kasım 2010, (Özet Bildiri)
2010
201016. Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilimin Doğası Öğretimi Mesleki Gelişim Paketi Pedagojik Alan Bilgisi Uygulamaları
DEMİRDÖĞEN B., YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201017. Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilimin Doğası Öğretimi Mesleki Gelişim Paketi
KÖSEOĞLU F., TÜMAY H., YEŞİLOĞLU S. N., ALTUN Y.
IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201018. Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilimin Doğası Öğretimi Mesleki Gelişim Paketi Genel Bakış
KÖSEOĞLU F., TÜMAY H., YEŞİLOĞLU S. N., ALTUN Y.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.129, (Özet Bildiri)
2009
200919. Enhancing Prospective Teachers Views on Nature of Science Within a Social Context
YEŞİLOĞLU S. N., DEMİRDÖĞEN B., KÖSEOĞLU F.
Eureopean Science Education Research Association-ESERA Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
2009
200920. Teaching Mythless Nature of Science
TAŞDELEN U., YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
Eureopean Science Education Research Association-ESERA Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
2008
200821. Effects of Argumantation Based Instruction of Gases on 10th Grade Turkish Students Conceptual Understandings Achievements and Attitudes Towards Chemistry
KÖSEOĞLU F., YEŞİLOĞLU S. N.
Internatioanal Organization for Science and Techonology Education. (XIII. IOSTE Symposium, The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, Aydın/Kuşadası, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200822. Using Concept Maps To Explore Pre Service Chemistry Teachers Conceptual Understandings About Scientific Inquiry as a Subject Matter
YEŞİLOĞLU S. N., ALTUN Y., KÖSEOĞLU F.
3rd International Conference on Concept Mapping, Tallinn, Estonya, 22 - 25 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200823. Bilimsel Bilgiyi ve Sorgulayıcı Araştırmayı Bilimin Doğasının Bir Boyutu Olarak Nasıl Öğretebiliriz Açık Düşündürücü Yaklaşım
YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200824. Examining The Effects Of Argumentation Based Teaching Strategies on Secondary Turkish Students Understandings of Nature of Science
KÖSEOĞLU F., YEŞİLOĞLU S. N.
9th ECRICE - European Conference on Research in Chemical Education, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2007
200725. A Case Study on the Reflections of a Chemistry Teacher in an Action Research Focusing on Implementing Argumentation
KÖSEOĞLU F., TÜMAY H., YEŞİLOĞLU S. N.
The Fifth International Conference on Teacher Education: Teacher Education at a Crossroads, Tel-Aviv-Yafo, İsrail, 25 - 28 Haziran 2007, ss.128, (Özet Bildiri)
2007
200726. Çözelti Kimyasının Öğretiminde Bilimsel Tartışma Odaklı Sınıf Ortamının Öğrencilerin Kavramsal Değişimlerine Bilimin Doğası İle İlgili Anlayışlarına ve Tutumlarına Etkisi
KÖSEOĞLU F., ATALAY S. N., TEKELİ A., ÖZER G.
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
200727. Fen Alanı Öğretmenleri İçin Mesleki Gelişim Amaçlı Çalışma Atölyesi Bilimsel Tartışma Argümantasyon Stratejileri Kullanılarak Fen Öğretimi
TÜMAY H., YEŞİLOĞLU S. N., KÖSEOĞLU F.
Fen ve Matematik Öğretmenleri 3. Sempozyumu, Türkiye, 14 Nisan 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. REPORT ON CHEMISTRY EDUCATION IN TÜRKİYE: ISSUES, SOLUTIONS,BEST PRACTICES
Altun Y., Yalçın Çelik A., Kadayıfçı H., Yeşiloğlu S. N., Dinçdemir D.
Economic Cooperation Organization Educational Institute, Ankara, 2023
2023
20232. REPORT ON CHEMISTRY EDUCATION IN TÜRKİYE: ISSUES, SOLUTIONS, BEST PRACTICES
ALTUN Y., YALÇIN ÇELİK A., KADAYIFÇI H., YEŞİLOĞLU S. N., DİNÇDEMİR D.
Economic Cooperation Organization Educational Institute, Ankara, 2023
2018
20183. Argümana Dayalı Sorgulayıcı Araştırma İle Fen Öğretimi
Yeşiloğlu S. N., Demirdöğen B.
Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri (Güncel Öğretim Programlarıyla Uyumlu PISA-TIMSS Soru Örnekleriyle İlişkilendirilmiş), Ahmet Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.85-120, 2018
2015
20154. Argümantasyon İle Kimya Öğretimi
Demirdöğen B., Yeşiloğlu S. N., Köseoğlu F.
KİMYA ÖĞRETİMİ Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.417-444, 2015
2015
20155. Bilimin Doğası Anlayışlarının Kimya Öğretim Etkinlikleri İle Geliştirilmesi
KÖSEOĞLU F., YEŞİLOĞLU S. N.
KİMYA ÖĞRETİMİ Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.563-594, 2015