EGITIM VE BILIM, cilt.47, sa.210, ss.193-215, 2022 (SSCI)
Modern çağın bir hastalığı olarak adlandırılan teknostres Covid-19
pandemisi nedeniyle eğitimciler üzerindeki etkisini belirgin
biçimde artırmıştır. Bu süreçte sosyal bilgiler öğretmenleri de
yoğun olarak teknostres ile karşılaşmaktadır. Bu araştırmanın
amacı; sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknostres düzeyleri ile
cinsiyet, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi [TPAB], okul desteği ve
mesleki doyum değişkenleri arasındaki ilişkileri
belirleyebilmektir. Araştırma, nicel araştırma yaklaşımına bağlı
olup ilişkisel tarama deseniyle tasarlanmıştır. Araştırmanın
verileri, ortaokullarda görev yapan 270 sosyal bilgiler
öğretmeninden elde edilmiştir. Araştırma verilerinin
toplanmasında kişisel bilgi formu, Teknostres Ölçeği,
Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Ölçeği (TPACK-deep), Okul
Desteği Ölçeği ve Minnesota İş Doyum Ölçeği-Kısa Formu’ndan
faydalanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 22.0
programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler,
Pearson korelasyon katsayısı ve hiyerarşik çoklu regresyon
analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, cinsiyet,
TBAP, okul desteği ve mesleki doyumun sosyal bilgiler
öğretmenlerinin teknostres düzeylerini anlamlı bir biçimde
yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Gelecek araştırmalarda sosyal
bilgiler öğretmenlerinin teknostres düzeylerini azaltmak için okul
kültürünün nasıl güçlendirilebileceğine odaklanılabilir.