5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Medya Kavramına Yönelik Bilişsel Yapıları: Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ile İlişkisi Örneği


Creative Commons License

ZEYTİNLİ F., EKİCİ G.

Journal of Computer and Education Research, cilt.11, sa.21, ss.297-334, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmada, 5.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi kapsamında sosyal medya kavramına yönelik bilişsel yapılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma modeli çerçevesinde olgu bilim ve durum çalışması deseni; toplanan verilerin yorumlanmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama formunda öğrencilerin oluşturduğu metaforlar 12 kavramsal kategori altında toplanmıştır. Öğrencilerin kavram ile ilgili ‘‘kullanım özellikleri olan ve bilgi edinmeyi sağlayan’’ kategorilerinde yoğunlaştıkları, kavram yanılgılarına sahip oldukları ve bilişsel yapılarını başarılı şekilde dile getirdikleri görülmektedir. Öğrencilerin bu kavrama yönelik oluşturdukları metaforlarında Sosyal Bilgiler dersi öğretim programındaki kazanım ve becerilerin de yer aldığı görülmektedir.
In this research, it is aimed to examine the cognitive structures of 5th grade students regarding the concept of social media within the scope of Social Studies course through metaphors. In the study, phenomenology and case study design within the framework of qualitative research model; Content analysis method was used to interpret the collected data. The metaphors created by the students in the data collection form were grouped under 12 conceptual categories. It is seen that the students concentrate on the categories of "with features of use and provide information" related to the concept, they have misconceptions and they successfully express their cognitive structures. It is seen that the achievements and skills in the Social Studies course curriculum are also included in the metaphors that the students created for this concept.