KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, cilt.28, sa.3, ss.1438-1447, 2020 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin İngilizce öğrenme
motivasyonlarını olumsuz etkileyen faktörler yabancı dil öğreniminde önemli bir
rol oynamaktadır. Bu nedenle bu araştırmada, sosyal bilimler lisesi
öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yönelik demotivasyon kaynaklarının
araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında veri Sakai ve Kikuchi
(2009) tarafından geliştirilen Demotivasyon Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır.
Tabakalı örnekleme yöntemine göre seçilmiş 4073 öğrenci çalışmanın örneklemini
oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin İngilizce öğrenme
motivasyonunu azaltan başlıca faktörün sınıf ortamıyla ilgili olduğu bulunurken
öğretmenlerle ilgili faktörler öğrencilerin İngilizce öğrenme motivasyonunu en
az azaltan faktör olarak bulunmuştur. Ayrıca çalışma sonucunda demotivasyon ile
cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı arasında korelasyon bulunmuştur.
Anahtar kelimeler: Motivasyon,
demotivasyon, motivasyonu olumsuz etkileyen faktörler, sınıf ortamı.