IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, sa.11, ss.39-63, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde açılan
örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarının
matematik dersi bağlamında öğretmen ve öğrenci
görüşleri ve beklentileri incelenmiştir. Araştırmada
karma yöntem yakınsayan desen uygulanmıştır.
Araştırmaya Doğu Karadeniz Bölğesinde Milli Eğitim
Bakanlığı örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme
kurslarında görev alan 15 matematik öğretmeni ve bu
kurslara devam eden 376 ortaöğretim öğrencisi dahil
edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin görüşlerini
belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
yüz yüze görüşmeler yapılarak bu görüşmeler kayıt
altına alınmıştır ve öğrenciler için öğrenci görüşme
formu uygulanmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile
analiz edilmiştir. Bu kurslara katılan öğretmenlerin
görüşlerine göre devamsızlık, kursların ücretsiz olması
devamsızlığa neden olduğunu, 12. Sınıflar için ATY ve
TYT sınavlarına hazılık, arasınıflar için dersteki
eksiklikleri tamamlama ve öğrencinin matematiğe karışı
motivasyonunu artırma, kurslardan verim alınabilmesi
için kurslara belirli düzenlemelerin gelmesini ifade
etmektedirler. Destekleme ve yetiştirme kurslarının
okuldaki derslere destek anlamında yeterli olduğu fakat
merkezi sınavlara hazırlanması konusunda yeteri kadar
desteklemediği katılımcılar tarafından belirtilmiştir.
Destekleme ve yetiştirme kursların MEB tarafından
sunulan kaynakların katılımcılar tarafından yetersiz
olduğu ifade edilmiştir. Katılımcı öğrenciler kurs
saatlerinin az olduğunu, derslerin hızlı işlendiği,
sınıfların kalabalık olduğu, kurslarda seviye gruplarının
oluşturulması, sadece soru çözümünün değilde eksik
konuların saptanıp o konuların tekrar anlatılmasını, 11.
sınıf öğrencileri kursların derse takviye amaçlı değil
ATY-TYT sınava yönelik olması gerektiğini ifade
etmektediler. Destekleme ve yetiştirme kurslarının
okuldaki derslere destek anlamında yeterli olduğu fakat
merkezi sınavlara hazırlanması konusunda yeteri kadar
desteklemediği katılımcılar tarafından belirtilmiştir.
Destekleme ve yetiştirme kursların MEB tarafından
sunulan kaynakların katılımcılar tarafından yetersiz
olduğu ifade edilmiştir