Bu araştırmanın problemini, “Gagne’nin Öğretim Etkinlikleri Modeli’ne göre; öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında yaptıklarını nasıl değerlendirdikleri?” oluşturmaktadır. Araştırmanın, temel amacı; öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasındaki özdeğerlendirme algılarını Gagne’nin öğretim etkinlikleri modeline göre analiz etmektir. Karma modelle gerçekleştirilen araştırmada önce nicel sonra nitel veriler toplandığından, “sıralı açıklayıcı karma tasarım” kullanılmıştır. Araştırmada belirlenen evren aynı zamanda çalışma evreni olarak da tanımlandığından Etik Kurul onayıyla nicel verilerde 1516 öğretmen adayından 985’sinden geri dönüş alınırken, 14 öğretmen adayıyla da birebir yüzyüze görüşmelerle nitel veriler elde edilmiştir. Araştırmada nicel veriler 35 davranış örüntüsünden oluşan özdeğerlendirme formuyla, nitel verileri ise Gagne Modeli’ne göre hazırlanan 9 açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Nicel veriler için her davranışla ilgili katılımcıların kaçı tarafından kendilerini nasıl algıladıkları? “Eksiğim var, Kabul edilebilir ve İyi yetiştiğimi düşünüyorum” üçlü ölçeğine göre frekans analizleri ve yüzdesel değerleriyle tablolar halinde verilerek; nicel ve nitel veriler tümel olarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları; katılımcıların ders sunumlarında Derse dikkat çekmede, Hedeften haberdar etmede, Ön koşullara bakma, Uyarıcı materyal kullanma ve Öğretimi bireysel farklılıklara göre sürdürme davranışlarında eğitim formasyonu içinde olduklarını göstermiştir. Performansı ortaya çıkarmada, Dönüt sağlamada, Değerlendirme yapmada, kalıcılığı ve transferi sağlamada ise iyi yetiştikleri eğitim ihtiyacı beliren davranışlarda eğitim formasyonlarını gidermeleri, iyi yetiştikleri davranışları ise pekiştirmeleri önerileri geliştirilmiştir.
The purpose of this research is to observe how the prospective teachers reviwed the activities that has been made by teacher candidates in Ganges perspective. Since quantitative and qualitative data were collected first in the research carried out with the mixed model, “sequential explanatory mixed design” was used. Since the universe determined in the research is also defined as the working universe, feedback was received from 985 out of 1516 teacher candidates in quantitative data with the approval of the Ethics Committee, while qualitative data were obtained through one-on-one face- to-face interviews with 14 teacher candidates. In the research, quantitative data were obtained with a self-assessment form consisting of 35 behavioral patterns, and qualitative data were obtained with 9 open-ended semi-structured interview forms prepared according to the Gagne Model. For quantitative data, how do participants perceive themselves by how many of them related to each behavior?. And the research resulted as drawing students attention to the lesson, moreover, participation of the participants were drastically connected to material usage and feedbacks. In revealing performance in behaviors shows the necessity for formal education.