Matematik Dersi Öğretim Programlarının ve Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi


Creative Commons License

Ercan S., Çakar B.

Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, cilt.2, sa.2, ss.86-107, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Asos İndeks
  • Sayfa Sayıları: ss.86-107
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZ Bu çalışmanın amacı, matematik dersinde kullanılan öğretim programlarının ve ders kitaplarının öğrenci görüşlerine göre incelemektir. Araştırmanın örneklemi olarak Doğu Anadolu bölgesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan 14 matematik öğretmeni ve bu kurumlarda öğrenime devam eden 375 öğrencinden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için, öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış, görüşme formu aracılığı ile toplanan veriler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin ise yazılı veri toplama formu ile görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar öğretim programının iyileştirilmesi için görüşlerini belirtmiş ve tavsiyelerde bulunmuşlardır. Veri analizi ile ders kitaplarının verimli bir şekilde kullanılmadığı, eksikliklerinin giderilmesi ve iyileştirilmesi için görüşlerin olduğu ortaya konulmuştur. Öğretim programın yenilenme sürecinde ve ders kitaplarının daha etkin ve verimli kullanılması için önerilerde bulunulmuştur.

ABSTRACT The aim of this study is to examine the curriculums and textbooks used in the mathematics course according to students’ views. The sample of the study consists of 14 mathematics teachers working in official secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in the Eastern Anatolia region and 375 students who continue their education in these institutions. In order to obtain the data of the research, the semi-structured interview form was applied to the teachers and the interview was recorded with a tape recorder and collected. Data on student views were collected through written documents. Descriptive in the analysis of data analysis method was used. By examining the results of the analysis, it was revealed that there were opinions and recommendations for the improvement of the curriculum, that the textbooks were not used efficiently, and there were opinions for the elimination and improvement of the deficiencies. Suggestions were made for the renewal process of the curriculum and for the more effective and efficient use of the textbooks.