SİGMA Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, cilt.26, sa.1, 2008 (ESCI)
Veri madenciliği, büyük veri kümeleri içindeki anlamlı bilgiyi ortaya çıkarma sürecidir. Veri madenciliğinin
en yaygın kullanıldığı uygulama alanlarından biri, ayrılma eğilimi gösteren müşteri kesitini belirleme ve
müşteri bölümlenmesidir. Ayrılma eğilimi gösteren müşteri kesitini belirleme, şirketlerin bu müşterilere özel
pazarlama kampanyalarını geliştirmelerini sağlamaya yöneliktir. Müşteri bölümlenmesi ise benzer özellikler
gösteren müşterileri gruplandırarak; gruplara özel, pazarlama programlarının geliştirilmesini sağlar.
Yapılan çalışma, bir kozmetik markasının müşteri gruplarını ve ayrılma eğilimi gösteren müşteri kesitini
belirleyerek; bu müşterilere özel pazarlama stratejileri geliştirilmesini hedeflemektedir. Bölümlenme için
kümeleme teknikleri, ayrılacak müşteri kesitini belirlemek için sınıflama teknikleri kullanılmıştır.
Anahtar Sözcükler: Veri madenciliği, müşteri bölümlenmesi, sınıflandırma, kümeleme.