Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , sa.11, ss.241-279, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araĢtırma, MEB Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı’nın üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi açısından
Bilim ve Sanat Merkezi’nde görev yapan matematik öğretmenlerin görüĢlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıĢtır.
AraĢtırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin altı bölgesinde bulunan 52 Bilim ve Sanat
Merkezi’nde görev yapan 111 matematik öğretmeni oluĢturmaktadır. AraĢtırmada nicel araĢtırma deseninden tarama modeli
kullanılmıĢtır. Veri toplama aracı olarak “Üstün Yetenekliler Eğitim Programlarına Yönelik Öğretmen GörüĢleri Ölçeği”
kullanılmıĢtır. Öğretmenlerden elde edilen veriler SPSS 22 paket programı ile analiz edilmiĢ ve yorumlanmıĢtır. AraĢtırma
sonucunda Bilim ve Sanat Merkezi’nde görev yapan matematik öğretmenlerinin genel olarak MEB Matematik Dersi Öğretim
Programı’nın üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi için uygun olduğunu düĢündükleri görülmüĢtür. DeğiĢkenlere göre
baktığımızda ise cinsiyet değiĢkenine göre öğretmenler benzer cevaplar vermiĢler ve öğretim programını üstün yetenekli
öğrencilerin eğitimleri açısından uygun olarak değerlendirmiĢlerdir. Mesleki kıdem değiĢkenine göre gerek programın tüm
öğelerinde gerekse genelinde görüĢler arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiĢtir. Bu farklılık 21 ve üstü yıl kıdeme
sahip öğretmenlerin üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi açısından öğretim programının uygunluğuna katılmamalarından
kaynaklanmıĢtır. Eğitim durumu değiĢkeninde lisans mezunu öğretmenler, yüksek lisans ve doktora mezunu öğretmenlere
göre öğretim programını üstün yetenekli öğrencilerin eğitimleri açısından uygunluğunu daha düĢük olarak
değerlendirmiĢlerdir. Bölge değiĢkeninde ise anlamlı farklılık bulunmayıp altı bölgede bulunan matematik öğretmenleri
öğretim programını üstün yetenekli öğrencilerin eğitimleri açısından uygun olarak değerlendirmiĢlerdir Elde edilen veriler
doğrultusunda, program geliĢtirme uzmanlarına, öğretmenlere, kurumlara ve alandaki araĢtırmacılara öneriler verilmiĢtir.