Bu araştırmanın amacı; üstün yetenekliler için bir zenginleştirme yaklaşımı olarak kullanılan Purdue Modeli’nin, üstün yetenekli tanısı almayan öğrencilerin çeşitli becerileri üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada araştırma deseni olarak tek grup ön test-son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ili, Altındağ ilçesinde yer alan 7.sınıf düzeyindeki 25 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde “Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği” ve “Algılanan Öz Düzenleme Becerisi Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Yapılan istatiksel değerlendirmelerde toplanan verilerin normal dağılım varsayımını sağladığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda verilerin analizinde parametrik testlerden bağımlı örneklem t-testi kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesi sonucunda Purdue Modeli’nin öğrencilerin öz düzenleme ve yansıtıcı düşünme becerisini geliştirdiği tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada her iki ölçeğe ait alt boyutlar arasındaki ilişkinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda bazı alt boyutlar arasında anlamlı ilişkiler bulunduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak yansıtıcı düşünme becerisi ile öz düzenleme becerisi arasında dolaylı bir ilişki olabileceği bulunmuştur.
The aim of this study is to investigate the impact of the Purdue model, an enrichment approach used for gifted students, on various skills of non-gifted students. The research design employed a single-group pre-test post- test model. The sample of the study consists of 25 students at the 7th-grade level in Altındağ district, Ankara province. The "Reflective Thinking Skills Scale for Problem Solving" and the "Perceived Self-Regulation Skills Scale" were used as data collection tools during the research process. The statistical evaluations revealed that the collected data met the assumption of normal distribution. Hence, the dependent Samples t-test, a parametric test was used for the data analysis. Analysis of the data revealed that the Purdue model enhances students' self-regulation and reflective thinking skills. Additionally, Pearson Correlation analysis was conducted to determine whether there is a relationship between the sub-dimensions of both scales. The results indicated significant relationships among certain sub-dimensions. In conclusion, it was found that there might be an indirect relationship between reflective thinking skills and self-regulation skills.