Dijital Oyun Tabanlı Ses bilgisel Farkındalık Eğitim Programının 60-72 Aylık Çocukların Ses Bilgisel Farkındalık Becerilerine Etkisi


Creative Commons License

GÖLE M. O., TEMEL Z. F.

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.24, sa.1, ss.268-290, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmanın amacı, Dijital Oyun Tabanlı Ses Bilgisel Farkındalık Eğitim Programı’nın 60-72 aylık çocukların ses bilgisel farkındalık becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Afyonkarahisar il merkezinde ilkokula bağlı ana sınıfında eğitim alan 60-72 aylık çocuklardan oluşmaktadır ve çalışma grubunda 17, kontrol grubunda 17 olmak üzere toplam 34 çocuk bulunmaktadır. Araştırmada, ön test, son test, kalıcılık testi ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubuna 12 haftalık Dijital Oyun Tabanlı Ses Bilgisel Farkındalık Eğitim Programı uygulanmış, kontrol grubuna herhangi bir eğitim verilmemiştir. Araştırma sonucuna göre; ön test-son test karşılaştırmalarında çalışma grubunun ses bilgisel farkındalık becerilerinde gelişme gösterdiği ve son test puanlarına bakıldığında kontrol grubuna göre yüksek puan aldığı tespit edilmiştir. Son test ve kalıcılık testi bulgularının karşılaştırılmasında ise anlamlı farklık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this research is to examine the effect of the Digital Based Phonological Awareness Training Program on the phonological awareness skills of 60-72 months old children. The study group of the research consists of 60-72 months old preschool children who receive education in kindergarten affiliated with a primary school in Afyonkarahisar city center, and there are 34 children in total, 17 of which are in the study group and 17 in the control group. In the research, a quasi-experimental design with pre-test, post-test, persistence test, and control group was used. In the study, a 12-week Digital-Based Phonological Awareness Training Program was applied to the study group, and no training was given to the control group. According to the results of the study, in the pre-test-post-test comparisons, it was found that the study group improved in their phonological awareness skills. When their post-test scores were examined, the study group got higher scores than the control group. It was concluded that there was no significant difference in the comparison of the post-test and retention test findings.