COVID-19 Salgınında Türkiye’deki Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Ailelerine Yönelik Uzaktan Özel Eğitim Uygulamalarına İlişkin Uzman Bakış Açısı


SANİ BOZKURT S., BOZKUŞ GENÇ G., VURAN S., YILDIZ G., ÇELİK S., DİKEN İ. H., ...Daha Fazla

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, cilt.23, sa.32, ss.133-164, 2022 (ESCI) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 23 Sayı: 32
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.21565/ozelegitimdergisi.786118
  • Dergi Adı: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Emerging Sources Citation Index (ESCI), EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.133-164
  • Anahtar Kelimeler: Coronavirus, COVID-19, distance education, emergency remote teaching, students with special needs, psycho-social support, special education, HEURISTIC INQUIRY, IDENTITY, SUPPORT, IMPACT, TIME
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Introduction: In this study, it was aimed to reveal the distance special education interventions carried out for students with different special needs and their families in Turkey during the restriction period due to the coronavirus (COVID-19) pandemic through expert perspectives. When schools were closed during COVID-19, the changing lives negatively affected not only students with special needs but also their families.