MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.1, sa.23, ss.244-265, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, kişiselleştirilmiş Fransızca öğretiminin 9.
sınıf öğrencilerinin başarısına ve derse ilgisine etkisini
belirlemektir. Ankara Ayrancı Aysel Yücetürk Anadolu Lisesi’nde 70
öğrenciyle beş hafta süren araştırmada katılımcıların demografik
bilgileri, “Ders başarısı” ve “Derse ilgi” ölçekleri ile edinilmiş,
veriler SPSS ile analiz edilerek çözümlenmiştir. Araştırma bulguları
ışığında; çalışmaya katılan öğrencilerin öğretim öncesi ders başarı
düzeylerinin düşük olduğu, gruplar arası ders başarı düzeyleri
farklılığının önemli olmadığı, öğretim sonrası ders başarı düzeylerinin
orta düzeyde olduğu, gruplar arası ders başarı düzeyleri farklılığının
önemli olmadığı, öğretim sonrası ders başarı düzeylerinin cinsiyete göre
önemli bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmada
yapılan kişiselleştirilmiş öğretimin başarı üzerinde anlamlı bir fark
yaratmadığını söyleyebiliriz. Buna karşın öğrencilerin öğretim sonrası
derse ilgi düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu, deney ve kontrol grubu
öğrencilerinin derse ilgi düzeylerinde deney grubu lehine anlamlı bir
farklılık olduğu belirlenmiştir. Zira kişiselleştirilmiş Fransızca
öğretimi alan öğrencilerin motivasyonlarında artış gözlemlenirken
ilgilerinde de belirgin bir yükselme kaydedilmiştir.