Sportif Eğitim Uzmanlarının Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, SPOR YÖNETİCİLİĞİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞABAN ALBAYRAK

Danışman: Tekin Çolakoğlu

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez teşkilatında ve taşra

teşkilatlarında sportif eğitim uzmanı ve spor eğitim uzmanı olarak görev yapmakta olan

personellere yönelik Allen ve Meyer(1992) tarafından geliştirilen ve “duygusal bağlılık”,

“devamlılık bağlılığı” ve “normatif bağlılık” boyutlarının yer aldığı “Üç Boyutlu Örgütsel

Bağlılık Ölçeği” kullanılarak örgütsel bağlılıklarının incelenmesidir. Çalışmaya 225 kişi

katılmıştır. Çalışmaya katılanların sayısı toplam personel sayısının yaklaşık %25’ini

oluşturmaktadır. İlişkisel tarama modeli kullanılan bu çalışmada veri toplama aracı olarak

nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS

16,0 istatistik paket programından yararlanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerini

belirlemek için frekans analizi, cinsiyet ve medeni durumlarına göre örgütsel bağlılık

düzeylerinin karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi, kıdem ve eğitim durumlarına

göre karşılaştırılmasında ise tek yönlü Varyans analizi, farklılığın hangi gruptan

kaynaklandığını belirlemek içinde Tukey HSD testi uygulanmıştır. Anket verilerinin analizi

sonucunda, katılımcıların duygusal ve devamlılık bağlılık düzeylerinin yüksek, normatif

bağlılık düzeyinin ise düşük olduğu belirlenmiştir. Örgütsel bağlılık ölçeğinin geneli ve alt

boyutlarının ortalamasının orta düzeyde olduğu görülmektedir.

Anahtar Kelimeler : Örgüt, örgütsel bağlılık, spor, sportif eğitim uzmanı, Gençlik ve Spor

Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı