Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ONUR GENÇ
Danışman: Murat Karabulut
Özet:
Bu araştırmanın amacı, müzik bölümü öğrencilerinin dikey duyumları ve dikte yazım
becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak bir adet aralık testi
ve bir adet dikte testi araştırmacı tarafından hazırlanmış, testler hakkında uzman görüşü
alınmış ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik
Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencilerinden araştırmaya gönüllü olarak katılan
yirmi dokuz öğrenciye uygulanmıştır. Uygulamayla elde edilen bu veriler sayısal verilere
dönüştürülerek tablolaştırılmış ve incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin dikte
yazmadaki başarılarının müzik bölümleri işitme dersleri adına yeterli düzeyde olduğu fakat
dikey duyumdaki başarılarının yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiş ve dikey duyum
becerilerini istenilen düzeye çıkarabilmek adına çözüm önerileri geliştirilmiştir.
Anahtar kelimeler : Müziksel işitme, aralık duyumu, dikte yazımı