Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin aralık duyumu becerileriyle dikte yazım becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ONUR GENÇ

Danışman: Murat Karabulut

Özet:

Bu araştırmanın amacı, müzik bölümü öğrencilerinin dikey duyumları ve dikte yazım

becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak bir adet aralık testi

ve bir adet dikte testi araştırmacı tarafından hazırlanmış, testler hakkında uzman görüşü

alınmış ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik

Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencilerinden araştırmaya gönüllü olarak katılan

yirmi dokuz öğrenciye uygulanmıştır. Uygulamayla elde edilen bu veriler sayısal verilere

dönüştürülerek tablolaştırılmış ve incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin dikte

yazmadaki başarılarının müzik bölümleri işitme dersleri adına yeterli düzeyde olduğu fakat

dikey duyumdaki başarılarının yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiş ve dikey duyum

becerilerini istenilen düzeye çıkarabilmek adına çözüm önerileri geliştirilmiştir.

Anahtar kelimeler : Müziksel işitme, aralık duyumu, dikte yazımı