Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Anatomi ve Fizyoloji Dersindeki Başarı ve Tutumlarına Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zeynep Kılıç

Danışman: SEMRA GÜVEN

Özet:

Bu araştırmanın amacı; Anatomi ve Fizyoloji dersi öğretiminde beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisinin olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)'de iki ayrı ticaret lisesinde okuyan Sağlık Hizmetleri Sekreterliği alanı 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma deney grubunda 18, kontrol grubunda 17 olmak üzere toplam 35 öğrenci ile yürütülmüş ve gruplar yansız atama yoluyla belirlenmiştir. Deney grubunun dersleri beyin temelli öğrenme yaklaşımı ile 6 hafta (24 ders saati) süreyle araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Kontrol grubunun dersleri ise mevcut öğretim programıyla ve modüler sisteme uygun bir şekilde yine araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Anatomi ve Fizyoloji Dersi Başarı Testi ve Anatomi ve Fizyoloji Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Bu araçlardan elde edilen veriler; bağımsız (ilişkisiz) gruplar t-testi, bağımlı (ilişkili) gruplar t testi ve frekans ve yüzde işlemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda beyin temelli öğrenme yaklaşımına dayalı Anatomi ve Fizyoloji dersi öğretiminin uygulandığı deney grubunun başarı sontest ve tutum sontest puanlarında pozitif yönde farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney ve kontrol grubunun başarı sontest puanı karşılaştırmalarında deney grubu lehine; tutum sontest puanı karşılaştırmalarında da yine deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır.