Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FATMA EBRU YAPICI
Danışman: ATİLLA PULUR
Özet:Bu çalışmanın amacı 11-14 yaş grubu ortaokulda öğrenim gören çocuklara uygulanan Hemsball oyun beceri geliĢim programının Bourdon Dikkat Testi ile belirlenen dikkat düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Deney ve kontrol grubu içeren ve deneysel çalıĢma niteliğindeki bu araştırmada ayrıca cinsiyet, yaş, kardeş sayısı gibi değişkenlerin dikkat düzeylerinden farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Zonguldak ili Karadeniz Ereğli ilçe sınırlarında faaliyet gösteren Milli Eğitim Bakanlığı‟na bağlı okullardaki 11-14 yaş grubu ortaokul öğrencilerine 40 kontrol ve 40 deney grubu olarak uygulanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu oluşturan deney ve kontrol grupları ile ön test ve son test ölçümlerine ilişkin karşılaştırmalar ilişkili ölçümler için T-Testi uygulanmıştır. Üçlü karşılaştırmalarda N<30 olduğu için Kruskal Wallis testi kullanıldı, fark tespit edilen durumlarda etki büyüklüğü eta kare (d) ile hesaplandı. Kontrol grubunun ilk ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olmamasına karşın, deney grubundaki öğrencilerin ilk teste göre son testte daha az hata yapmaları Hemsball eğitiminin onların dikkat düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkisinin bulunduğuna iĢaret etmektedir. Hemsball eğitimine katılmış öğrencilerin dikkat düzeylerinin „‟orta‟‟ seviyede arttığı bulgusuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak Hemsball oyun becerilerinin dikkat düzeyleri gelişiminde orta düzeyde etkili olduğu söylenebilir