Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: EMİNE DERELİ
Danışman: FİLİZ FATMA ÇOLAKOĞLU
Özet:Bu çalışma ortaokul öğrencilerinde ev ödevlerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları üzerine etkisini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacı ile yapılmıştır. Bu araştırmada ön ve son test kontrol gruplu uygulamasel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Sincan ilçesinde MEB’e bağlı Cumhuriyet Ortaokullunda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Rastgele örneklem yöntemi ile seçilen 84 öğrenci (42 kadın-42 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan ve katılımcıların demografik bilgilerini belirlemek amacıyla kullanılan Kişisel Bilgi Formu ve Demirhan ve Altay (2001) tarafından Türkçeye uyarlanan “Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulama ve kontrol grubundaki öğrencilerden toplanan verilerin dağılımlarına ilişkin normallik varsayımlarının test edilmesinde Kolmogorov-Smirnov Z testi kullanılmıştır. Bu bağlamda normallik varsayımı sağlamadığından dolayı karşılaştırmalarda nonparametrik istatistik tekniklerinden vii yararlanılmıştır. Öğrencilerin demografik özellikleri içerisinden iki grup olan değişkenlere göre tutum ölçeğinin ön ve son testten aldıkları puanlar arasındaki farklılığa Mann-Whitney U Testi analizi ile bakılmıştır. Öğrencilerin demografik özellikleri içerisinden ikiden fazla grup olan değişkenlere göre tutum ölçeğinin geneli ve alt faktörlerinden aldıkları puanlar arasındaki farklılığa Kruskal-Wallis H testi ile bakılmıştır. Öğrencilerin demografik özellikleri içerisinden grup içi değişkenlere göre tutum ölçeğinin ön ve son testten aldıkları puanlar arasındaki farklılığa Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile bakılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, uygulama ve kontrol grubundaki öğrencilerin gruplar arası ön ve son test puanları karşılaştırıldığında ön test tutum puanları arasında anlamlı bir fark tespit edilmemiş olup, son test tutum puanları arasında anlamlı düzeyde fark olduğu tespit edilmiştir. Bu anlamlılık uygulama grubundaki öğrencilerinin son test tutum puanlarının kontrol grubu öğrencilerinin son test tutum puanlarından daha yüksek olmasından kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla uygulama grubundaki öğrencilere uygulanan ev ödevlerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarını artırmış olabileceği söylenebilir.