Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Amira İsmahane Bedaida
Danışman: AYSU AKALIN
Özet:Günümüz mimarisi, özgün bir mimari tarz yerine çeşitli kavramlar ve sayısız tasarımlarla kurgulandığı için, artık mimarın kimliği ile tarif edilmektedir. Bununla birlikte, Karina Moraes Zarzar'ın d-gene havuzu teorisine göre bu kimlik, genellikle mimarın deneyimleri ile oluşan bir ana "gen"e göre şekillenmektedir. Bu araştırmada, Coop Himmelb(l)au'nun tasarım süreci ve kimliği irdelenerek, özellikle firmanın kurucusu olan Wolf Prix'in temel kavram olarak ele aldığı "bulut gen"i fikrini nasıl seçtiği ve tüm projelerinde mutasyonlarla nasıl uyguladığı sorgulanmaktadır. Analoji ve metaforların, görsel veya anlamsal olarak kullanılması ile, bulut kavramının mutasyonlarının tasarımın uygulandığı yer ile ilişkili olup olmadığı çalışmanın ana tartışma konusudur. Elde edilen veriler, Wolf Prix'in yersiz, her yere uygulanabilir proje yaklaşım tavrı nedeni ile, yapı kabuğunu oluşturan bulut fikrinin, genel olarak çevreyle tam olarak uyum sağlayamadığını göstermiştir. Wolf Prix kendi d-gen havuzunu geliştirerek bir mimari kimlik oluşturmayı başarmış, fakat bu kimliğin uygulamalarında genel olarak yer'le bütünleştirmeyi henüz gerçekleştirmemiştir.