Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SEZEN ERTAN
Danışman: SEMRA MİRİCİ
Özet:Bu çalışmada, mitoz ve mayoz konularının bilgisayar destekli öğretim materyali kullanılarak öğretilmesinin akademik başarıya etkisi araştırılmıştır. Araş tırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada olduğu karma yöntem, karma yöntem tekniklerinden de sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmış, veriler parametrik ve parametrik olmayan analiz teknikleri kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın deneysel çalışması, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki özel bir temel lisenin 10. sınıf öğrencileri katılmıştır. Deney grubuna web tasarımı ile hazırlanan bilgisayar destekli öğretim materyali uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel anlatım yöntemiyle öğretim yapılmıştır. Araştırmada veriler toplanırken öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için “Biyoloji Başarı Testi” hazırlanmış ve bu test öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Science) programında T-testi ile analiz edilmiştir. Ayrıca araştırmada deney grubu öğrencilerinin uygulanan bilgisayar destekli öğretim materyali hakkındaki görüşleri belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerinden gelişigüzel örnekleme yöntemi ile seçilmiş 5 öğrenciye “Yapılandırılmış Yazılı Görüşme Formu” uygulanmıştır. Bu öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim yöntemi hakkındaki görüşleri içerik analizi tekniği ile temalar belirlenerek değerlendirilmiştir. Başarı testinden elde edilen verilere göre, istatiksel olarak bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Yapılandırılmış yazılı görüşme formundan elde edilen sonuçlara göre ise mitoz ve mayoz konularının öğrenilmesine yönelik olarak bilgisayar destekli öğretimin geleneksel öğretime göre avantajları olduğu anlaşılmıştır. Bu avantajlardan öne çıkanlar; öğrencilerin konuyu hatırlamaları, konuya ilişkin soyut kavramları zihinlerinde canlandırmaları, sınava hazırlanma süreleri, kaynaklara ulaşmaları ve konuyu tekrar etmeleri olarak belirlenmiştir.