Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Erkan DÜNDAR
Danışman: Gülgün Bangir Alpan
Özet:
Bu çalışmanın amacı Coğrafya öğretmenleri ve öğrencilerinin Ortaöğretim Genel Müdürlüğü (OGM) tarafından hazırlanan Coğrafya dersi etkileşimli e-kitapları ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanıldığı için karma yöntemler modeli benimsenmiştir. Çalışma grubunu, araştırmacının araştırmanın veri toplama aşamasında görev yaptığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen temel düzeyde eğitime teknoloji entegrasyonunu hedefleyen bir hizmet içi eğitime katılan 30 Coğrafya öğretmeni ve coğrafya öğretmenlerinin sınıflarından seçilen 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formu araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Elde edilen nicel veriler betimsel istatistik teknikleriyle, nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonunda Coğrafya öğretmeni ve öğrencilerinin genel olarak Coğrafya dersi etkileşimli evi kitapları beğendikleri ancak bu materyalin geliştirilmesi gereken yönleri olduğunu belirtmişlerdir. Çalışmanın sonuçlarına göre coğrafya dersi etkileşimli e-kitaplarının en başında bulunan konu özetleri, içerik sayısı, yönerge, teknik sorunlar ve tasarımla ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler : e-kitap, etkileşim, Coğrafya eğitimi