Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Sıla Çakar
Danışman: ŞEBNEM YILDIRIM ORHAN
Özet:Bu çalışma, Türkiye'de Konservatuvarlar ve Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında verilen viyolonsel derslerinde yaygın olarak kullanılan Rudolf Matz 25 Etüdün form ve teknik açıdan incelendiği betimsel bir çalışmadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın, bu metodu kullanacak öğrenci ve mesleğe yeni başlamış öğretmenlere yardımcı olması beklenmektedir. Çalışmada etütlerin çalıcıya katkıları ortaya konmuş, sağ ve sol el kazanımları tespit edilmiştir. Getirilen öneriler ile çalışın kolaylaşacağı düşünülmektedir. Çalışmada ilk 15 etüdün, sol el açısından özellikle IV. pozisyonun algılanması açısından önemli bir kaynak olduğu, ayrıca I. ve IV. pozisyonlarda katkı sağladığı, parmak tutma, arpej çalma, çift ses basma, kromatik dizi çalma, artikülasyon becerisi kazandırma, sağ el açısından ise, tel değişimi, yayın farklı bölümlerini kullanma, çift ses çalma, yayda farklı hız ve basınç uygulamaları gibi konularda katkı sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.