Sevgi Evlerinde Kalan Ergen Kızlara Uygulanan Fiziksel Aktivite Programının İletişim Becerilerine Ve Olumlu Olumsuz Duygulara Etkisi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hacer Özge BAYDAR ARICAN

Danışman: MUHSİN HAZAR

Özet:

Bu çalışmanın amacı, sevgi evlerinde kalan ergen kızlara uygulanan fiziksel aktivite programının iletişim becerilerine ve olumlu olumsuz duygularına etkisinin incelenmesidir. Çalışmaya Saray Sevgi Evlerinde yaşamını sürdüren 52 katılımcı ( deney grubu 26, kontrol grubu 26) katılmıştır. Bu amaçla grupların iletişim becerileri ve olumlu - olumsuz duygu durumları ilgili ölçme araçları yardımıyla ön test olarak uygulanmıştır. Ön testlerin ardından deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan 10 haftalık bir fiziksel aktivite programı uygulanmıştır. Uygulamalar 60 dakikalık sürelerle işlenmiş olup, haftada iki gün yapılmıştır. Deney ve kontrol grubunun fiziksel aktivite programı uygulaması sonrası, ilgili ölçme araçları vasıtasıyla tekrar son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde, ölçek skorlarının normal dağılıp dağılmadığını incelemek için Kolmogrov-Smirnov testi yapılmış ve verilerin normal dağıldığı görüldüğü için parametrik testler uygulanmıştır. İstatistiksel işlemlerde SPSS 22.0 paket programı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, fiziksel aktivite programı uygulaması sonrasında deney grubu için iletişim becerileri düzeyi, zihinsel, davranışsal iletişim becerisi alt boyutlarında ve olumlu duygularda pozitif yönlü bir değişim görülmüşken duygusal iletişim alt boyutunda az miktarda bir düşüş gözlenmiştir