Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SEVİM AKTAŞ
Danışman: MİNE AKTAŞ
Özet:Bu araştırmanın amacı model oluşturma etkinlikleri ile ondalık gösterim öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve matematiğe karşı tutumlarına etkisini incelemek ve öğrencilerin etkinlikler hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Hem nitel hem nicel verilerin bir arada incelendiği karma yöntemin kullanıldığı bu araştırma 2018-2019 öğretim yılında Ankara ili Sincan ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim gören toplam 71 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubunda 36 ve kontrol grubunda 35 öğrenci yer almıştır. Çalışmada ön-test son-test kontrol grubu içeren yarı deneysel desen kullanılmıştır. Dört hafta süren çalışma süresince kontrol grubunda müfredattaki etkinlikler kullanılırken, deney grubunda ilgili kazanımlar derste işlendikten sonra ek olarak model oluşturma etkinlikleri kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak Ondalık Gösterim Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği, model oluşturma etkinlikleri sonunda yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel analiz programları yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışmanın nicel analizi sırasında parametrik testlerden t testinden, nitel kısmında ise içerik analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, akademik başarı ve matematiğe karşı tutum açısından model oluşturma etkinlikleri kullanılarak gerçekleştirilen öğretim sürecinin geleneksel öğretim yöntemine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Model oluşturma etkinlikleri uygulanırken öğrencilerin bazı güçlüklerle karşılaştıkları belirlenmiştir. Ancak bu süreçte aynı konu ile ilgili model oluşturma etkinliklerinin uygulanmasıyla, öğrencilerin karşılaştığı güçlüklerin azaldığı görülmüş ve öğrencilerin etkinliklere alışması neticesinde daha fazla sürece katıldıkları tespit edilmiştir. Yapılan öğrenci görüşmelerinde öğrencilerin model oluşturma etkinliklerini zor, uğraştırıcı ve zaman gerektiren etkinlikler olarak tanımlarken, aynı zamanda günlük yaşam içeren, eğlenceli ve zevkli etkinlikler olarak ifade ettikleri belirlenmiştir