MADDENİN DEĞİSİMİ VE TANINMASI ÜNİTESİNDE BULUNAN KONULARLA İLGİLİ ETKİNLİKLERİN, GÖSTERİ DENEYİ VE GRUP DENEYİ HALİNDE UYGULANMASININ İLKÖĞRETİM BESİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BASARISINA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Seyda FELEK OLGUN

Danışman: GÜLER EKMEKCİ

Özet:

Bu çalısmada Maddenin Değisimi ve Tanınması Ünitesinde bulunan konularla ilgili etkinliklerin, gösteri deneyi ve grup deneyi halinde uygulanmasının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik basarısına etkisi arastırıldı. Arastırma, Ankara\'nın Polatlı ilçesi\'ndeki Yavuz Selim İlköğretim Okulu iki 5. sınıf subesinde, toplam 62 öğrencinin katılımı ile gerçeklestirildi. Çalısma, 2008-2009 öğretim yılı l. yarıyıl döneminde uygulandı. Çalısmanın baslangıcında her iki sınıfa da madde konusuyla ilgili ön bilgilerini saptamak için Maddenin Değisimi ve Tanınması Kavram Testi, ön test olarak uygulandı. Bu testin uygulanmasındaki amaç; arastırma kapsamındaki öğrenciler arasında testlerin ölçtükleri nitelikler açısından fark olup olmadığını tespit etmektir. Maddenin Değisimi ve Tanınması Ünitesinin öğretiminde, aktivitelerin gösteri deneyi olarak uygulandığı sınıf kontrol grubu, aktivitelerin gruplar halinde uygulandığı sınıf deney grubu olarak alındı. Maddenin Değisimi ve Tanınması Kavram Testi, ünitenin öğretiminden sonra her iki gruba son test olarak uygulandı. Arastırmanın sonucunda elde edilen veriler, SPSS (Statistical Package for Social Science) bilgisayar programı kullanılarak değerlendirildi. Arastırmanın hipotezleri; t testi kullanılarak test edildi. Sonuçların değerlendirilmesi 0,05 anlamlılık düzeyinde iii yapıldı. Arastırma sonucunda; gruplar halinde etkinliklerin yapıldığı deney grubundaki öğrencilerin ünite ile ilgili basarılarının, aktivitelerin gösteri deneyi olarak yapıldığı kontrol grubundaki öğrencilere göre daha yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görüldü. Ayrıca aktivitelerin grup çalısması olarak yapıldığı sınıftaki öğrencilerin, Fen ve Teknoloji dersine karsı olan ilgilerinin, kontrol grubundaki öğrencilere göre daha pozitif olduğu arastırmacı tarafından gözlendi.