MEB Örgün Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Matematik Dersi Bağlamında İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ece Kürkçü

Danışman: SELAMİ ERCAN

Özet:

Dershanelerin kapatılmasıyla birlikte MEB örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarına olan talep ve ihtiyaç artmıştır. Kurslardaki matematik dersinden alınan verimin en üst düzeye çıkarılabilmesi için bu kurslardaki eksikliklerin belirlenmesi gerekmektedir. Dolayısı ile bu çalışmada, sürecin içerisinde olan öğrencilerin ve matematik öğretmenlerinin görüşleri alınarak kurslardaki eksikliklerin belirlenmesi, öğrencilerin beklentilerinin incelenmesi ve öğretmenlerden çeşitli öneriler alınması amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın problemi MEB örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarının resmi yapısı, bu kurslardaki matematik derslerinin içeriği, öğretmenlerin ve öğrencilerin bu kurslardaki matematik dersi hakkındaki görüşleri ve beklentileri nelerdir? şeklinde ifade edilmiştir. Sonuçta bu çalışma ile bu eksikliklerin belirlenmesi, öğrencilerin ve öğretmenlerin beklentilerinin ortaya konması, kurslarda yapılacak olan iyileştirme çalışmalarına ışık tutacağı düşünülmüştür. Araştırma kapsamında, Rize İlinde MEB örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarında matematik dersi alan 376 öğrenciye anket vi Dershanelerin kapatılmasıyla birlikte MEB örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarına olan talep ve ihtiyaç artmıştır. Kurslardaki matematik dersinden alınan verimin en üst düzeye çıkarılabilmesi için bu kurslardaki eksikliklerin belirlenmesi gerekmektedir. Dolayısı ile bu çalışmada, sürecin içerisinde olan öğrencilerin ve matematik öğretmenlerinin görüşleri alınarak kurslardaki eksikliklerin belirlenmesi, öğrencilerin beklentilerinin incelenmesi ve öğretmenlerden çeşitli öneriler alınması amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın problemi MEB örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarının resmi yapısı, bu kurslardaki matematik derslerinin içeriği, öğretmenlerin ve öğrencilerin bu kurslardaki matematik dersi hakkındaki görüşleri ve beklentileri nelerdir? şeklinde ifade edilmiştir. Sonuçta bu çalışma ile bu eksikliklerin belirlenmesi, öğrencilerin ve öğretmenlerin beklentilerinin ortaya konması, kurslarda yapılacak olan iyileştirme çalışmalarına ışık tutacağı düşünülmüştür. Araştırma kapsamında, Rize İlinde MEB örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarında matematik dersi alan 376 öğrenciye anket uygulanmış ve bu kurslarda görev alan 15 matematik öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı bu çalışmada öğrencilerin görüşlerini ve beklentilerini belirlemek amacıyla içerisinde açık uçlu soru bulunan anket, öğretmenlerin görüşlerini belirlemek için ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve bu görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu yöntemle kodlamalar yapılmış ve bunlardan da ortak temalar belirlenmiştir. Elde edilen verilerin analizi ile öğretmenlerin ve öğrencilerin bu kurslar hakkındaki görüşleri ve beklentileri ortaya konmuştur. Son olarak, bulgular ve sonuçlardan yola çıkılarak MEB örgün eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarında düzenlemelere ilişkin öneriler sunulmuştur.