Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SELCEN NURCAN KESKİN URMAK
Danışman: Arzu Özen Yavuz
Özet:
İçinde bulunduğumuz Covid-19 Pandemisi döneminde pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da bir takım aksaklıklar yaşanmış, bu aksaklıkların eğitimi sekteye uğratmaması adına uzaktan eğitim modeline geçilmiştir. Uygulamalı eğitimler veren pek çok yükseköğrenim kurumunda olduğu gibi, mimarlık eğitiminde de uzaktan eğitime geçişte metodoloji çalışmak adına yeterli bir süre olmayışı, bu eğitim modelinin deneysel metotlara dayanmasına neden olmuştur. Yapılan bu çalışma, bu deneysel metotlar üzerinden yapılan bir incelemeyi içermektedir. Bu inceleme kapsamında; mimalık eğitiminin tarihsel süreçteki gelişimiyle başlayan araştırma, uzaktan eğitimin hayatımıza girmesiyle birlikte kullanılan araç ve yöntemleri inceleyerek devam etmekte ve yapılan alan çalışması sonucunda elde edilen veriler sonucunda ulaşılan önerilerle son bulmaktadır. Mimarlık eğitimi temelinde, mimarlık temel eğitimi özelinde uzaktan eğitimde kullanılan araç ve yöntemlerle ilgili yapılan değerlendirmeler sonucunda erişilen sonuçlara göre, kısa sürede ve geniş bir metodoloji çalışması yapılamadan geçilen uzaktan eğitim döneminde; dayanılan kavramsal temeller sonucunda mimarlık temel eğitiminin amaçları konusunda her ne kadar olumlu sonuçlara ulaşılsa da, elde edilen ürünler konusunda aynı şeyi söylemenin mümkün olmadığı görülmüştür. Bu bağlamda elde edilen sonuçlar doğrultusunda; mimarlık temel eğitiminde uzaktan eğitimin nasıl işleyeceği konusunda bir takım önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler : Mimarlık eğitimi, Mimarlık temel eğitimi, Uzaktan eğitim,
Mimarlıkta uzaktan eğitim, Mimari tasarım